Copacking a customer experience - jak jakość i estetyka pakowania wpływają na lojalność klientów
OGłOSZENIA
artykuł sponsorowany
2024-08-26 14:16
197
Z badań wynika, że co trzeci konsument przyznaje, iż dokonał zakupu ze względu na estetyczne i przyciągające wzrok opakowanie. Firmy muszą pamiętać, że jakość pakowania towarów wpływa nie tylko na decyzje zakupowe klientów, ale również na ich lojalność.
Co-packing – czym jest?
Co-packing jest to tak zwane pakowanie kontraktowe, które obejmuje szereg czynności składających się na procedurę kompletowania produktu czy towaru w formie finalnego, gotowego opakowania. W zależności od wymiarów towaru, konkretnej branży czy zakresu pakowania produktu- może być zabiegiem prostym albo rozszerzonym. Z usługi tej korzystają przedsiębiorstwa, w których to przypadku potrzebne zasoby technologiczne, ludzkie lub czas pracy, znacząco przekraczają opłacalność tejże procedury. Firmy specjalizujące się w co-packing, często oferują też usługę fulfillment dla e-commerce.
Czy opakowanie jest w stanie budować lojalność klienta?
Estetycznie wykonane, wytrzymałe i ładne opakowanie, które przyciągnie uwagę odbiorców, jest głównym elementem wpływającym na decyzję dotyczącą kupna danego towaru. Konsument wybiera więc konkretny produkt, a nie towar konkurencji, właśnie przez opakowaniową otoczkę. Oczywiście, klienci nie zawsze są lojalni wobec jednej marki. Często, pod uwagę biorą kilka brandów. Musisz jednak pamiętać, że wyraziste i dobrze zaprojektowane opakowanie, zwiększa szansę Twoich produktów do bycia rozważanym, a tym samym kupionym. Jakość opakowania wpływa na postrzeganą wartość sprzedawanych towarów. Poprzez opakowanie możesz zakomunikować swoim klientom unikalne cechy produktowe, nadać marce charakteru i przekonać ich, że wyższa cena Twojego produktu jest jak najbardziej uzasadniona.
Dbałość o opakowania przyczynia się w dużym stopniu do budowy lojalności Klientów. Po utrzymaniu przez nich estetycznie i solidnie zapakowanych zamówień, z pewnością będą mieli pozytywne wrażenia z zakupów i chętniej wrócą do oferty Twojego sklepu. Warto więc zainwestować w wysokiej jakości opakowania, które przekonają odbiorców do powrotu. Firmy oferujące usługi fulfillment dla e-commerce, zajmują się takimi kwestiami jak magazynowanie towarów, ale również co-packing. Dbają o zapakowanie towarów w sposób estetyczny, trwały, tak aby opakowania były przyjemne dla oka, jak i dobrze ochraniały swoją zawartość.
Sposób zapakowania towaru do wysyłki musi być dostosowany do wizerunku marki. Dzięki efektownemu opakowaniu towarów, ich zakup może stać się atrakcyjnym oraz angażującym doświadczeniem, co w dużej mierze sprzyja lojalności konsumentów. Profesjonalnym przygotowywaniem i pakowaniem produktów do wysyłki zajmuje się między innymi https://enemer.pl/uslugi/magazynowanie-towarow-e-commerce.html.