Google otwiera się na AI. Jak będzie wyglądać SEO w czasach sztucznej inteligencji?
OGłOSZENIA
materiał zewnętrzny
2024-07-31 23:36
113

Pojawienie się tematów sztucznej inteligencji w trendach branży SEO na najbliższe miesiące nie powinno już nikogo dziwić. Różnorodne technologie wykorzystujące oprogramowania AI dostępne są w internecie już od ponad dwóch lat. Przyszedł więc czas również i na Google, które na dobre rozpoczęło testy usługi Search Generative Experience. Najpierw w Stanach Zjednoczonych, ale wiele wskazuje na to, że rewolucyjne zmiany dotrą także na rynek europejski. Rewolucyjne pod względem sposobu wyszukiwania informacji. Zastanawiasz się, w jakim stopniu Search Generative Experience wpłynie na korzystanie z Google oraz jakie zmiany czekają marketerów bądź samych przedsiębiorców, korzystających z pozycjonowania stron? Za chwilę odpowiemy Ci na te pytania!
Search Generative Experience to jasny komunikat: Google zaprzyjaźnia się z AI
Branża pozycjonowania stron internetowych trąbi o tym od tygodni. Technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję będą odgrywać kluczową rolę w funkcjonowaniu wyszukiwarki. I choć wiele osób jeszcze się przed tym wzbrania, Google daje jasno do zrozumienia, że technologia AI wkrótce zrewolucjonizuje sposób korzystania z usługi, która przez lata unikała większych zmian. Idealnym dowodem potwierdzającym taką tezę jest Search Generative Experience – eksperyment działający już w Stanach Zjednoczonych. Jak to zwykle w tego typu przypadkach bywa, Google swoją relację ze sztuczną inteligencją chciałoby rozegrać na własnych zasadach. Stąd wykorzystywanie funkcji generatywnych oprogramowania AI do jeszcze lepszego prezentowania trafnych informacji, które pasują do kontekstu wyszukiwań. Zgodnie z planami Google, już za kilka miesięcy internauci mają otrzymać w pełni interaktywne narzędzie, stanowiące bezpośredniego asystenta w podejmowaniu kluczowych decyzji konsumenckich. Sama podstawa bazy listingu prezentowanego na telefonach lub monitorach użytkowników nie ulegnie zmianie. Nadal będą obowiązywać wyniki organiczne i sponsorowane. Pojawi się natomiast specjalny kontener z oznaczeniem (również kolorystycznym) rezultatów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Co znajdzie się w środku? Odpowiedź na słowa kluczowe wypisywane w dedykowanym oknie wyszukiwarki. Google zauważa również, że coraz więcej użytkowników decyduje się na stosowanie rozbudowanych fraz, często zawierających pytania. I funkcjonowanie Search Generative Experience oparto właśnie o możliwość udzielenia najbardziej trafnych wskazówek. Bez konieczności wertowania zasobów wygenerowanej listy.
Pozycjonowanie stron w dobie Search Generative Experience. Czas na kilka zmian!
Natomiast nie powinny być one rewolucyjne. Zwłaszcza z punktu widzenia tych doświadczonych marketerów. Pozycjonowanie stron internetowych nadal bowiem będzie się opierać o pozyskiwanie wyłącznie wysokiej klasy linków, wykonywanie optymalizacji pod algorytm Google i o tworzenie contentu odpowiadającego na potrzeby większości potencjalnych odbiorców. Jeżeli weźmiemy pod uwagę techniczną stronę Search Generative Experience, z całą pewnością nie wywróci ona do góry nogami dotychczasowych założeń profesjonalnych agencji marketingowych. I oczywiście. Zmiany się pojawią – to absolutnie normalne. Specjaliści z tej branży muszą na nie reagować regularnie, a Google uwielbia przecież modyfikować algorytm czy wprowadzać wiele nowości. Implementacja oprogramowania Search Generative Experience nie będzie pierwszą, dużą zmianą w karierze tych naprawdę doświadczonych marketerów. Ważną instrukcją dla osób potencjalnie współpracujących z tego typu podmiotami będzie natomiast konieczność wyboru rzeczywistych ekspertów z branży. Na stronie internetowej afterweb.pl czeka już oferta stworzona przez specjalistów SEO z Afterweb, którzy mogą pochwalić się blisko szesnastoletnim stażem w pozycjonowaniu organicznym. Jeżeli nawiążesz współpracę z agencją idealnie radzącą sobie z przystosowaniem do zmian w algorytmie Google, pozycje Twojej strony będą bezpieczne. Skorzystasz z tym samym na rozwoju technologii sztucznej inteligencji w najpopularniejszej wyszukiwarce. To zmiany, od jakich nie da się uciec.