przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Dlaczego warto postarać się o pozytywne opinie Google?

OGłOSZENIA

materiał partnera
2022-09-29 13:02
437

 

Nowoczesna firma nie może lekceważyć potęgi internetu. Jeszcze kilka lat temu internet był opcją, dzisiaj jest już koniecznością. Firmy, które nie chciały istnieć w internecie, bardzo mocno tego pożałowały, gdy świat został zaatakowany przez pandemię koronawirusa. Nagle okazało się, że największą szansę na przetrwanie miały marki, które już od jakiegoś czasu były obecne w internecie i komunikowały się ze swoimi klientami za pomocą mediów społecznościowych lub strony internetowej. Najpotężniejszą i najważniejszą wyszukiwarką internetową jest oczywiście Google — to właśnie tutaj trzeba w sposób szczególny troszczyć się o swój wizerunek. Dowiedz się, dlaczego opinie Google są tak bardzo ważne w strategii marketingowej Twojej firmy.

1. Dla kogo istotne są opinie Google?

2. Jak zdobywać opinie Google?

3. Opinie Google a hejt i negatywne wpisy

Google trzeba traktować jako źródło informacji o Twojej firmie. Możesz starać się budować swój wizerunek, ale jeśli nie będzie realnego potwierdzenia w postaci opinii Google, to niektórzy potencjalni klienci mogą zrezygnować z zakupu produktów lub usług, gdyż nie będą mieli zaufania. Można mieć pewność, że pójdą do konkurencji, która ma pozytywne opinie Google. W najprostszy sposób można się o nie postarać za pomocą strony https://instalajki.pl/produkt/opinie-google/. Na Instalajki.pl kupisz pozytywne opinie Google dla każdej branży.

Dla kogo istotne są opinie Google?

Opinie Google są bardzo ważne dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z Twoją firmą. Większość ludzi chce mieć potwierdzenie, że dokonuje dobrego wyboru, decydując się na zakup Twoich usług lub produktów. Dlatego sprawdza opinie o marce, zwłaszcza jeśli nie jest to firma z wieloletnią tradycją na rynku. Dużo większe zaufanie klienci mają do znanych marek, które z każdej strony przekonują do siebie klientelę za pomocą reklamy w dowolnej formie.

Przykładem może być lokalna pizzeria. Klienci z natury bardzo chętnie będą wspierać drobną przedsiębiorczość, ale chcą mieć pewność, że jakość pizzy jest satysfakcjonująca, a sama dostawa przebiega bezproblemowo. Dlatego pierwsze co zrobią przed zamówieniem pizzy, to sprawdzą opinie Google. Mogą pominąć sprawdzenie innej pizzerii działającej w ramach popularnej marki, gdyż wiedzą, czego mogą spodziewać się po swoim zamówieniu. Złożenie zamówienia w sieciówce nie będzie wzbudzać w nich żadnej wątpliwości. Mają pewność, że jakość pizzy za każdym razem będzie taka sama. Natomiast w małych pizzeriach z zamówieniami bywa różnie — raz pizza jest lepsza, raz gorsza. Problem polega na tym, że nikt nie chce ryzykować, zwłaszcza że obecnie pizza nie jest wcale tania. Ma to znaczenie w sytuacjach, gdy się ma niespodziewanych gości i chce się ich poczęstować smaczną pizzą. Sprawdzenie opinii Google może ich uchronić przed pizzerią, która nie jest w stanie dostarczyć pizzy na czas, a na dodatek dostarczony produkt nie powinien nazywać się pizzą.

Jak zdobywać opinie Google?

Ogólnie rzecz ujmując, można zachęcać klientów do wystawiania komentarzy — każda opinia jest cenna, nawet jeśli jest negatywna. Jeśli krytyka odnosi się do prawdziwego zdarzenia, można z niej wyciągnąć tylko dobre wnioski i poprawić jakość produktów lub usług. 

Gromadzenie opinii Google może być procesem długotrwałym. Zdecydowanie łatwiej jest „złapać” złe opinie niż dobre. Złe opinie Google pojawiają się pod wpływem emocji. Tych dobrych mało komu chce się pisać. Dlatego warto zastanowić się nad zakupem opinii, co w konsekwencji zachęci ludzi do aktywnego komunikowania się z Twoją firmą. 

Jak klienci zobaczą, że inni z chęcią wystawiają pozytywne opinie o Twojej firmie, zaczną robić to samo. W ten sposób można zbudować społeczność zainteresowaną działalnością Twojej firmy. To samo dotyczy budowania relacji z odbiorcami w mediach społecznościowych.

Opinie Google a hejt i negatywne wpisy

W dzisiejszych czasach opinie Google mogą pomagać w budowaniu relacji biznesowych czy konsumenckich. Mogą też im zaszkodzić, jeśli będą to same opinie negatywne. Dla ludzi będzie to sygnał, ze trzeba zrezygnować z zamówienia, gdyż ryzyko jest zbyt duże. 

Co innego, gdy od czasu do czasu swoją opinię wyrazi niezadowolony klient, a Ty przyznasz mu rację i go przeprosisz lub nie zgodzisz się z jego opinią i przedstawisz swoje argumenty. Opinie negatywne, jeśli pojawiają się raz na jakiś czas, wyglądają na bardzo naturalne — ludzie doskonale wiedzą, że nie da się wszystkich zadowolić i że każdej firmie może przytrafić się nieusatysfakcjonowany klient. 

Dużo gorzej, jeśli firma padnie ofiarą hejtu. To mogą być złe opinie zlecane przez konkurencję lub efekt fatalnego żartu. Na hejt trzeba reagować, gdyż szkodliwe oceny mogą Ci nawet zniszczyć biznes. Sporo internautów potrafi już odróżnić hejt od konstruktywnej krytyki, ale nadal bardzo dużo osób te dwie sprawy traktuje jak wyrażenie opinii. 

Atak hejtera można zdominować pozytywnymi opiniami, ale przede wszystkim trzeba problem zgłosić w odpowiednie miejsca (również na policję, która może wykryć sprawców, co w konsekwencji umożliwi skierowanie pozwu przeciwko hejterom atakującym Twoją firmę).

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x