Real Time Bidding – co to takiego?
OGłOSZENIA
materiał partnera
2022-04-07 23:32
354
Wraz ze wzrostem popularności reklamy internetowej chętnych na dostępne powierzchnie reklamowe jest coraz więcej. Jak podejmowane są decyzje dotyczące tego, która reklama konkurująca o tę samą przestrzeń jest wyświetlana danemu użytkownikowi? Stoi za tym rodzaj systemu aukcyjnego – Real Time Bidding. Dowiedz się, na czym polega!
Czym jest Real Time Bidding?
Real Time Bidding, nazywany też w skrócie RTB, jest rodzajem zautomatyzowanego procesu zakupu powierzchni reklamowej odbywającego się w czasie rzeczywistym. Jest oparty o model aukcyjny. W praktyce w momencie wejścia użytkownika na stronę internetową system dokonuje błyskawicznej licytacji w celu wypełnienia powierzchni reklamowej. W najprostszym wariancie zwycięża ten reklamodawca, który zapłacił najwięcej. Zwykle ten proces jest jednak bardziej skomplikowany. Pod uwagę mogą być brane na przykład trafność reklamy, jakość strony docelowej i tzw. współczynnik klikalności (CTR – click through rate).
Real Time Bidding jest wykorzystywany na przykład do sprzedaży powierzchni w Sieci Reklamowej Google. Dzięki niemu reklamy Twojej firmy wyświetlane na rozmaitych stronach odwiedzanych przez użytkownika zawsze trafiają do odpowiedniej grupy docelowej, a zwrot z inwestycji jest wyższy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!
Real Time Bidding a targetowanie
Licytacja Real Time Bidding odbywa się w gronie tylko tych reklamodawców, których ustawienia kampanii pasują do zachowań i cech użytkownika wchodzącego na stronę. Ma to związek z targetowaniem reklam – każdy reklamodawca sam decyduje, komu mają się wyświetlać jego treści. Istnieje możliwość zastosowania bardzo precyzyjnych ustawień związanych z danymi demograficznymi użytkowników, ich lokalizacją, zainteresowaniami, zachowaniami, preferencjami, a nawet szczególnymi wydarzeniami w życiu. Odpowiedni dobór tych ustawień pozwala uzyskać bardzo wysoką skuteczność kampanii. Sprawia również, że reklamy w modelu Real Time Bidding trafiają do określonej grupy docelowej w najlepszym momencie. Dzięki temu można uzyskać nie tylko wysoką „klikalność”, ale również poprawić współczynnik konwersji.
Dlaczego Real Time Bidding jest tak istotny?
Real Time Bidding jest bardzo korzystną metodą pozwalającą uzyskiwać oczekiwane rezultaty kampanii reklamowych. Reklamodawcy cenią ją przede wszystkim za skuteczność. Zaawansowane algorytmy pracują błyskawicznie i niezawodnie, wyświetlając reklamy zgodne z zainteresowaniami czy zachowaniami użytkownika, dzięki czemu ich klikalność jest wysoka. To model reklamowy, który pozwala dotrzeć do najbardziej wartościowych odbiorców, a tym samym w sposób optymalny wykorzystać dostępny budżet reklamowy.
Metoda pozwala również na optymalne wykorzystanie powierzchni reklamowej z punktu widzenia wydawcy – dzięki niej zarobki z publikacji reklam wzrastają, ponieważ na aukcji RTB wybierane są najlepsze oferty.
Jak wykorzystać Real Time Bidding?
Jak wykorzystać Real Time Bidding na swoją korzyść? Dzięki odpowiedniemu targetowaniu i doborowi parametrów może to być bardzo skuteczne narzędzie. Reklamy sprzedawane w formacie RTB służą nie tylko do zwiększania wskaźnika konwersji i stymulowania sprzedaży. Mogą być również bardzo ważnym narzędziem w budowaniu trwałych relacji z klientami. W ten sposób wyświetlane są np. treści remarketingowe – czyli skierowane do tych klientów, którzy już odwiedzili Twoją stronę, ale na przykład nie dokonali zakupu lub też od ich ostatniego zakupu upłynęło już sporo czasu. Model RTB daje reklamodawcy bardzo dużo kontroli nad tym, kto zobaczy daną reklamę. Narzędzia analityczne pozwalają także weryfikować skuteczność przyjętych założeń i odpowiednio je modyfikować.
Jeśli interesuje Cię wykorzystanie modelu Real Time Bidding, a w szczególności uzyskanie wymiernych korzyści z prowadzonych w ten sposób kampanii reklamowych, warto zaufać profesjonalistom. Współpraca z doświadczoną agencją marketingową to najlepszy sposób na to, by dobrze wykorzystać wszystkie możliwości tego systemu i uzyskać maksymalne zyski z założonego budżetu.