Agencje headhunterskie: czym się zajmują?
OGłOSZENIA
materiał partnera
2022-02-14 10:21
321
Nie brakuje osób, którym agencje headhunterskie mogą się źle kojarzyć. Niektórzy pracodawcy postrzegają agencje jako chciwą organizację, która chce tylko zarobić na czymś, co oni sami mogą przecież zrobić. Takie spojrzenie na sprawę jest dość wąskie i ograniczone. Każda agencja przecież zarabia na tym, co robi i naturalne jest, że człowiek wykonujący swoją pracę oczekuje za nią zapłaty. Poza tym niewiele osób może nawet sobie zdawać sprawę z tego, że również do znalezienia kandydata trzeba mieć pewną wiedzę i doświadczenie. Jeśli w firmie widoczna jest częsta rotacja pracowników, raczej nie świadczy to o ich odpowiednim dobraniu.
Korzystając z usług agencji headhunterskiej przede wszystkim oszczędzasz czas, który jest bardzo cenny, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy wszyscy gdzieś pędzą i każdy chce mieć wszystko natychmiast, tu i teraz. Agencja opierając się na bogatej bazie danych kandydatów znajdzie o wiele szybciej właściwego kandydata, który posiada odpowiednie kwalifikacje. Dzięki temu pracodawca nie musi też publikować ogłoszenia na portalach pracy, co często skutkuje zatrudnianiem „pierwszej lepszej” osoby, która zazwyczaj zwalnia się po krótkim czasie, co z kolei powoduje ponowne otwarcie procesu rekrutacyjnego i generuje dodatkowe koszty.
Headhunting we Wrocławiu a specjaliści od marketingu
Także we Wrocławiu headhunting prężnie się rozwija. Coraz więcej firm i przedsiębiorstw korzysta ze świadczeń agencji headhunterskich w poszukiwaniu ekspertów. W dzisiejszej dobie jedną z ważniejszych branż jest zdecydowanie marketing i w tej właśnie dziedzinie rośnie liczba ofert pracy. W związku z tym można zaobserwować wiele rekrutacji na specjalistów SEO, managerów od e-commerce, marketingu czy działu digital.
Mimo wielu stereotypów krążących wokół istoty headhuntingu wielu pracodawców szybko daje się przekonać, że korzystając z pomocy agencji, więcej się zyskuje niż traci - również pod względem finansowym. Liczne firmy potwierdzają, że współpraca z agencjami poprawiły ich wizerunek na rynku pracy.