3 podstawowe błędy w programach lojalnościowych, czyli czego unikać
OGłOSZENIA
materiał partnera
2021-10-26 16:03
611
Wdrożenie programu lojalnościowego to jedno. O wiele trudniejsze jest jego zoptymalizowanie pod każdym kątem. Nie można liczyć na to, że będzie on funkcjonował autonomicznie, ponieważ wyniki będą w najlepszym wypadku przeciętne. Źle dostosowana strategia to duże ryzyko błędów, co w konsekwencji obniży efektywność programu. Należy zatem wiedzieć, w jaki sposób zminimalizować drobne uchybienia, aby nasi klienci chcieli zaufać naszej marce i zostać z nią na dłużej. Najlepiej, kiedy jesteśmy świadomi tego, jakie błędy są najpoważniejsze.
Programy lojalnościowe (https://i360.com.pl/program-lojalnosciowy-jak-zwiekszyc-aktywnosc-uczestnikow/) różnią się od siebie, jednak błędy jakie popełnia się w ich przypadku są dość uniwersalne i dotyczą prawie wszystkich. Pozbycie się ich z własnego systemu to zupełna podstawa, aby w ogóle myśleć o skuteczności prowadzonych działań.
Skomplikowany proces dołączenia do programy lojalnościowego
Bardzo źle odbierana jest taka rejestracja do programu lojalnościowa, która jest długa oraz wymaga od użytkownika wypełnienia wielu okienek, a także przechodzenia pomiędzy stronami. Warto postarać się o to, aby formularz był uproszczony do granic możliwości. Wszystko po to, aby uzupełnienia wierszy informacjami, zajmowało jak najmniej czasu.
Zawiłe i niejasne zasady programu lojalnościowego
Idea programu lojalnościowego to w zasadzie żadna nowość. To rozwiązanie znane jest już od lat, stąd należy spodziewać się, że każdy potencjalny klient wie, jakie są jego elementarne zasady. Jeżeli uda się nam zoptymalizować i maksymalnie uprościć działanie systemu, na pewno zachęcimy konsumentów do tego, aby z niego skorzystali. Często spotkamy się z sytuacją, kiedy marki siląc się na oryginalność nieco przesadzają ze skomplikowaniem zasad. W efekcie, zamiast ekscytacji i efektu „wow”, pojawia się jedynie frustracja, która skutkuje niestety rezygnacją z dołączenia do programu lojalnościowego.
Program lojalnościowy, który nie posiada dedykowanej strony
Pomimo tego, że programy lojalnościowe stosowane są nie od dziś, nadal mają się dobrze. Jeśli efektywność naszego rozwiązania ma być zadowalająca, powinniśmy zdecydować się na stworzenie strony internetowej, która będzie zawierała opis zasad. Dzięki osobnej witrynie, uczestnicy będą mieli okazję pozyskać ważna wiedzę w atrakcyjny sposób, zarówno przy pomocy tekstu, jak ich dopasowanych grafik. Zadbajmy o to, aby treści były czytelne i jasne. By krok po kroku wyjaśniały zasady, ponieważ będzie to zachęcać do uczestnictwa i zwiększy zaangażowanie.