Jak rozwiązania Digital Signage mogą poprawić marketing w sklepie
OGłOSZENIA
materiał zewnętrzny
2021-07-29 23:33
850
Każdy sklep chce być jak najbardziej konkurencyjny. Jednak tradycyjne metody marketingowe nie przynoszą już takiego efektu, jak kiedyś. Rozwiązaniem tego problemu jest system Digital Signage. Przyciąga ona uwagę klientów oraz tworzy zupełnie nowe środowisko sprzedażowe.
Przyciąganie uwagi klienta przez system Digital Signage
Rozwój technologii multimedialnych można wykorzystać w działaniach marketingowych, przyciągając nimi uwagę klienta. System Digital Signage sprawdzi się w tej roli idealnie. Pozwala on prezentować treści na wielu ekranach jednocześnie, docierając do odbiorców, znajdujących się w różnych miejscach. Dodatkowo obraz na ekranie jest wyraźny, barwny, czytelny i dynamiczny.
Dynamizm reklamy zapada w pamięci, angażuje oraz robi na kliencie wrażenie. Jest formą reklamy, która przemawia. A ponieważ klienci lepiej zapamiętują ruchomą treść, jest spora szansa, że zapamiętają nasz sklep i zrobią w nim zakupy. Sklep stosujący system Digital Signage staje się też w ich oczach profesjonalny, nowoczesny i godny zaufania.
Docieranie do grupy docelowej
Działania marketingowe opierają się na skutecznym dotarciu do klienta. Chcemy, aby klient kupił produkt u nas a nie u konkurencji. System Digital Signage poradzi sobie i z tym zadaniem. Emitowaną treść można bowiem dopasować do grupy docelowej, pory roku czy nawet pogody za oknem. Co więcej, dzięki czujnikom system ten może samodzielnie dopasować reklamę do warunków otoczenia.
Jeśli na przykład pada deszcz, ekrany mogą wyświetlić reklamę parasoli dostępnych w naszym sklepie. A jeśli za oknem jest upał, te same ekrany przedstawią ofertę na wentylatory lub zaproszą na promocyjne lody. Jeżeli chcemy sprzedać jakiś produkt seniorom, system Digital Signage wyświetli jego ofertę w tych porach, w których seniorzy odwiedzają nasz sklep najczęściej.
Interakcja z klientem przy sklepowej półce
Klienta do sklepu można przyciągnąć na wiele sposobów. Rozwiązania technologiczne w postaci Digital Signage są jednak najskuteczniejsze. Sklepowe półki mogą być na przykład wyposażone w cyfrowe wyświetlacze. Aktywują się one dopiero po ich dotknięciu. Oprócz ceny, mogą zawierać opis oglądanego produktu. A to na pewno przyciągnie uwagę klienta i ułatwi mu zakupy.
Pamiętajmy, że klienci cenią sobie wygodę i swobodę. Futurystyczne rozwiązania w sklepie sprawiają, że jest on chętniej przez nich odwiedzany. Warto więc udostępnić klientom dostęp do nowoczesnych technologii zakupowych. Przykładowo – jeśli jakiegoś produktu nie ma akurat w naszym sklepie, pozwólmy klientowi od razu go zamówić (przy użyciu odpowiedniej aplikacji).
Futurystyczny wystrój sklepu oddziałujący na zmysły
Bez względu na to, w jakiej branży prowadzimy nasz sklep, system Digital Signage może być w nim elementem wystroju. Dobry przykładem jest ściana obrazu - videowall, która na sklepowej ścianie może tworzyć dekorację, emitującą wielkoformatowy obraz. Może on przyjmować nieregularny kształt, podkreślający wystrój całego wnętrza lub być jego centralnym punktem.
Zwróci wtedy uwagę zarówno swoją kompozycją, jak i emitowanym obrazem. Odwiedzenie sklepu będzie wtedy atrakcją samą w sobie. A to przyciągnie nowych klientów i zwiększy sprzedaż. Pamiętajmy też, że ludzie chętniej kupują to, co ładnie prezentuje się na reklamie. Inwestując w Digital Signage, łatwiej więc przekonamy klientów do zakupu naszych towarów.
Klient mający wpływ na sklep
Dobrym pomysłem jest zainstalowanie w sklepie dotykowych tabletów i totemów. Mogą one zawierać informacje o naszej marce, produktach czy też pozwalać klientom na przesłanie nam swojej opinii. Dzięki nim właściciel sklepu wie, co klienci cenią sobie najbardziej.
Nie zapomnijmy też o takich udogodnieniach, jak samoobsługowe kasy. Usprawniają one proces kupowania towarów i rozwiązują problem kolejek. Praktycznie wszyscy klienci nie lubią w nich stać. I dlatego chętniej wybierają te sklepy, w których kupno towaru odbywa się szybko.