Za te cechy pracownicy Cię polubią
OGłOSZENIA
materiał partnera
2019-12-31 22:02
2003
O tym, jaka atmosfera przywita Cię kolejnego dnia w miejscu pracy zależy od postawy szefa i Twoich współpracowników. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że mają w to również swój osobisty wkład. Na relacje pomiędzy współpracownikami i Tobą wpływa również to, jak czują się oni w Twoim towarzystwie. Zadbaj więc o rozwijanie w sobie cech, które ułatwią wzbudzanie sympatii innych osób.
Skup się na umiejętnościach interpersonalnych
Oferty pracy publikowane np. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl bardzo często wspominają o tym, że komunikatywność jest umiejętnością, jaką powinni posiadać kandydaci ubiegający się o dane stanowisko. Łatwość nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, podtrzymywania ich i rozwijania przydaje się wszędzie tam, gdzie praca odbywa się w zespole pracowników.
Chcąc przekazać kolegom informacje zadbaj o to, by zrobić to w sposób jasny i zrozumiały dla drugiej strony. Nie zapomnij też o uważnym słuchaniu tego, co koledzy z pracy mają Ci do powiedzenia. Osoby, które potrafią rozmawiać i angażować się w poznawanie opinii innych ludzi są lubiane i cieszą się uznaniem ze strony otoczenia. Proś kolegów o potwierdzenie, że zrozumieli Twoją wypowiedź i rozwiewaj ich wątpliwości, jeśli takie zgłoszą. Sam też korzystaj z takich narzędzi słuchając drugiej strony.
Życzliwość i szacunek pomagają zdobyć sympatię
Dbając o dobrą atmosferę w miejscu pracy zadbaj, by do współpracowników i szefa zwracać się z szacunkiem i życzliwością. Bądź otwarty na ich wypowiedzi i okaż zainteresowanie przekazywaną Ci treścią. Unikaj patrzenia w telefon i nagłego przerywania rozmowy z daną osobą tylko po to, by zwrócić się do kogoś innego. Jeśli sytuacja zmusi Cię do takiego zachowania, przeproś rozmówcę i wytłumacz okoliczności.
Staraj się unikać krytykowania drugiej osoby. Nie oceniaj jej i nie pouczaj. Zdecydowanie szybciej zjednasz sobie sympatię otoczenia dostrzegając pozytywne cechy innych ludzi. Jeśli musisz odnieść się do jakieś sytuacji negatywnie, zrób to w sposób konstruktywny. Wskaż, nad czym można popracować, by osiągnąć lepsze efekty. Unikaj autorytatywnego tonu i mentorowania.
Panuj nad swoimi emocjami
Naucz się panowania nad swoimi emocjami. Nagłe wybuchy złości nie pomogą w budowaniu pozytywnych relacji z innymi ludźmi. Źle może zostać odebrana również zbytnia wylewność w okazywaniu radości i szczęścia. Jak we wszystkim, również w ekspresji swoich emocji, staraj się zachować umiar.