przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Skuteczna komunikacja w firmie - jak ją osiągnąć?

OGłOSZENIA

materiał partnera
2019-12-26 16:43
2014

Nie ma mowy o sukcesie w realizacji celów zawodowych, bez umiejętnego komunikowania się. Efektywne działanie wymaga dobrego formułowania informacji i przekazywania ich w sposób zrozumiały przez inne osoby. Trzeba też być otwartym na krytykę, by w odpowiednim momencie wyciągnąć wnioski i poprawić swoje działania. Jak osiągnąć skuteczną komunikację w firmie?

Komunikatywność jako ważna kompetencja

Bardzo często oferty pracy publikowane np. w serwisie internetowym Pracuj.pl mówią o tym, że pracodawca poszukuje osób komunikatywnych. Bez teju kompetencji praca np. w zespole nie przyniesie spodziewanych efektów i satysfakcji.

Bez umiejętności komunikowania się trudno będzie znaleźć porozumienie ze współpracownikami. Pojawią się niejasności w przekazywanych im informacjach, a za nimi pójdą błędy i dodatkowe godziny pracy potrzebne na wprowadzanie korekt.

Nieumiejętne komunikowanie się zawsze prowadzi do konfliktów. Z czasem atmosfera w pracy psuje się, a współpracownicy zaczynają traktować się bez wzajemnej życzliwości , zrozumienia i tolerancji.

Jasny przekaz informacji

Przekazując współpracownikom ważne informacje zadbaj o to, by zrobić to w sposób zrozumiały dla wszystkich. Zapytaj, czy jakaś część Twojej wypowiedzi budzi wątpliwości lub brzmi niejasno. Unikaj niedomówień i dwuznaczności, a jeśli już się zdarzą – rozwiewaj je możliwie szybko.

Słuchaj innych i proś o wyjaśnienia

Elementem dobrej komunikacji pomiędzy współpracownikami jest też umiejętne słuchanie tego, co ma nam do powiedzenia druga osoba. Upewnij się, że dobrze odczytujesz komunikat. Unikniesz wielu nieporozumień i idących za nimi konfliktów.

Przyjmij krytykę

Konstruktywna krytyka jest sygnałem, że czas zastanowić się nad swoim postępowaniem i pomyśleć o zmianach. W budowaniu dobrych relacji ze współpracownikami przydaje się zarówno umiejętność jej przyjmowania, jak i wyrażania krytycznych opinii. W przeciwnym razie nie ma mowy o tym, że odniesie to oczekiwany skutek.

Nie krytykuj współpracowników na forum. Jeśli potrzebujesz czasu na wyciszenie złych emocji i nabrać dystansu do konkretnej sprawy – zrób to. W złości łatwo jest sprawić przykrość drugiej osobie.

Rozwiązuj konflikty

Im dużej sytuacja konfliktowa pozostaje nierozwiązana, tym więcej problemów zaczyna pojawiać się wśród osób w niej uczestniczących. Naucz się panować nad własnymi emocjami i przyznawać do błędów, jeśli się pojawiają. Taka postawa pomoże Ci wybrnąć z wielu problemowych sytuacji.

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x