Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
OGłOSZENIA
materiał partnera
2019-09-26 17:31
2261
Blog firmowy jest jednym z najpopularniejszych, a zarazem najefektywniejszych narzędzi inbound marketingu. Niezależnie od wielkości firmy i branży, w której funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo, prowadzenie bloga będzie źródłem wielu wymiernych korzyści. Dlaczego warto umieszczać na stronie firmy artykuły specjalistyczne? Jak powinny być skonstruowane artykuły na bloga?
Artykuły specjalistyczne źródłem wiedzy dla klientów
Regularne publikowanie artykułów o wysokiej wartości merytorycznej stawia Cię w roli eksperta w danej dziedzinie. Artykuły na bloga będą spełniać swoją funkcję tylko wtedy, kiedy będą przygotowane w staranny sposób, będą przedstawiać grupie docelowej praktyczne treści i omawiać bliskie im problemy. Pamiętaj o tym, że prezentowany content powinien być atrakcyjny wizualnie, dlatego tekst warto poszerzyć o ciekawe infografiki czy zdjęcia.
Artykuły na bloga środkiem do budowania relacji
Dzięki blogowi Twoja marka przestanie być anonimowa. Ciekawe wpisy (szczególnie utrzymane w narracji storytellingu) przybliżą odbiorcom wartości marki, jej mocne strony i korzyści wynikające z zakupu produktów czy usług. Opcja komentowania czy dzielenia się artykułem w social mediach umożliwia wchodzenie z odbiorcami w interakcję, pokazując tym samym zaangażowanie. Dzięki dialogowi z użytkownikami strony możesz lepiej poznać oczekiwania swoich klientów i elastycznie na nie reagować.
Nienachalna promocja usług i produktów
Artykuły na bloga są doskonałym sposobem na promocję danej usługi czy konkretnego produktu. W czasach, kiedy wyskakujące okna z reklamami w Internecie bardziej drażnią niż skłaniają do skorzystania z danej usługi, to właśnie rzetelne artykuły na bloga stają się nośnikiem perswazyjnego przekazu. Artykuły specjalistyczne nie „atakują” odbiorców, a wręcz przeciwnie – zapoznanie się z produktem jest jedynie dodatkiem do zgłębiania wiedzy na interesujący ich temat.
Widoczność w wyszukiwarkach
Odpowiednio skonstruowane artykuły na bloga sprawią, że Twoja firma będzie lepiej widoczna w Internecie. Jak to możliwe? Umieszczając w witrynie treści podzielone na nagłówki i z umiejętnie wplecionymi słowami kluczowymi poprawiasz pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania w Google. Co ważne, blog to doskonałe miejsce, aby popracować nad indeksowaniem fraz „z długim ogonem”.
Wysokiej jakości artykuły na bloga? Zamów je!
Blog firmowy odgrywa ważną rolę w rozwoju marki. Aby przekaz kierowany do grupy docelowej był atrakcyjny, zoptymalizowany pod kątem SEO oraz w pełni poprawny gramatycznie i stylistycznie, warto skorzystać z usług profesjonalnych copywriterów. Z roku na rok rośnie zainteresowanie usługami osób trudniących się redagowaniem tekstów dostosowanych do wysokich oczekiwań firm. Copywriter sprawnie władający językiem i posiadający szeroką wiedzę z zakresu content marketingu stworzy dla Ciebie niemal każdy tekst, począwszy od perswazyjnych opisów usług i produktów, poprzez humorystyczne, lekkie artykuły na bloga, na popartych naukowymi dowodami artykułach eksperckich kończąc. Blog firmowy powinien być prowadzony w sposób klarowny i spójny, dlatego jego redagowanie warto powierzyć jednej osobie, która przejmie stery i stworzy kompleksową strategię dla Twojej marki.
Sprawdź też - Copywriter Gorzów Wielkopolski!