Przetarg na budowę I etapu Północnej Obwodnicy
INWESTYCJE
red.
2023-03-07 08:08
10840
Spółka Gorzowskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa. Połączy ona ze sobą dwa osiedla – Górczyn i Piaski.
Niemal półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim – do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda.
Inwestycja została rozszerzona o zarezerwowanie terenu pod budowę linii tramwajowej, do realizacji w przyszłości, w ramach innego zadania inwestycyjnego. Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje. Zgodnie z umową wykonawca na realizację I etapu budowy Północnej obwodnicy Gorzowa będzie miał 25 m-cy.
Zakres prac w ramach I etapu:
- rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,
- budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
- budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
- rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
- przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;
- budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
- budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
- budowa zjazdów z dróg publicznych,
- budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
- budowa i przebudowa chodników,
- budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
- budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)
- budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
- likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
- budowa oświetlenia drogowego,
- budowa kanału technologicznego,
- rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
- przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
- usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
- nasadzenia drzew i krzewów,
- tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
- elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.
- stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
- dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę, kwalifikującą do otrzymania promesy inwestycyjnej zapewniającej o dofinansowaniu w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, na kwotę dofinansowania do kwoty 35 mln złotych.
Drugi etap prac obejmie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Żwirowej, a trzeci od Żwirowej do Myśliborskiej. Cała obwodnica będzie miała około 4 km długości.
Komentarze: