przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Kolej Plus: Gorzów nic nie zyska na tym programie!

INWESTYCJE

ao
2022-04-23 13:55
8560

(fot. archiwum portalu)

Wczoraj wojewoda Władysław Dajczak przedstawił wyniki naboru do programu Kolej Plus. Rządowe dofinansowanie otrzymał tylko jeden projekt: rewitalizacja linii Bieniów-Lubsko na południu województwa. Gorzów nic nie zyska na tym programie. 

Województwo lubuskie zgłosiło do programu osiem projektów, a do drugiego etapu zostało zakwalifikowanych siedem z nich. Zarząd województwa lubuskiego zdecydował się na rekomendowanie dwóch projektów tj. remontu linii Skwierzyna-Międzyrzecz oraz rewitalizacji linii 275 na odcinku Bieniów-Lubsko. – Jest to fragment ważnej linii kolejowej z Wrocławia do granicy polsko-niemieckiej, która na tym odcinku została zawieszona w 1995 roku – mówił wojewoda Władysław Dajczak.
 
Projekty zgłoszone do programu to:
1. Rewitalizacja linii kolejowej nr 358 Czerwieńsk – Krosno Odrzańskie – Gubin – granica państwa.
2. Rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków.
3. Rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań wraz z odbudową peronów.
4. Rewitalizacja linii nr 426 na odcinku Strzelce Krajeńskie – Strzelce Krajeńskie Wschód wraz z odbudową infrastruktury peronowej w Strzelcach Krajeńskich.
5. Remont linii nr 363 ma odcinku Skwierzyna – Międzychód.
6. Remont linii nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Wierzbno (Międzychód).
7. Odbudowa linii nr 415 na odcinku Gorzów – Myślibórz.
8. Rewitalizacja linii kolejowej nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Sulęcin – Rzepin.
 
Szkoda, że tylko dwa projekty uznano w samorządzie województwa za warte dalszego procedowania, ponieważ na te inwestycje rząd oferował dofinansowanie od 75% do 85 % środków. W ostateczności tylko jeden z nich będzie realizowany. Mam nadzieję, że tak się stanie, ponieważ samorząd województwa musi posiadać wkład własny. Mam również nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja jak z obwodnicą Drezdenka. Tam samorząd województwa nie potrafi znaleźć swojego wkładu, aby inwestycja mogła być realizowana – dodał wojewoda.
 
Pierwsze przetargi mogą ruszyć pod koniec 2022 roku, co będzie uzależnione od podpisywania umów pomiędzy PKP PLK a poszczególnymi jednostkami samorządu terytorialnego zakresie wspólnej ich realizacji.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x