przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Deptak i Mieszka I dla inżyniera kontraktu

INWESTYCJE

ao
2020-01-23 10:58
33560

(fot. Michał Kapuściński/archiwum portalu)

Przetarg na wykonawcę Chrobrego i Mieszka I jeszcze w toku, choć to niemal pewne, że prace wykona Grupa ZUE z Krakowa za 69 mln zł… Tymczasem kolejny przetarg w sprawie tej samej inwestycji – miasto dla ważnej arterii chce mieć inżyniera kontraktu.

Przebudowa Chrobrego i Mieszka I to niezwykle ważna i oczekiwana od dekad inwestycja – stąd znalazła się programie „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie”. Jak się okazuje, jest istotna do tego stopnia, że ma mieć inżyniera kontraktu. 

Na czym polega działanie i kim właściwie jest inżynier kontraktu? Krótko mówiąc to zespół
specjalistów reprezentujący miasto (inwestora) i pełniący obowiązki przewidziane w ustawie Prawo budowlane, w szczególności dotyczące kontroli parametrów technicznych i jakościowych wykonanych robót. To tak naprawdę usługa nadzoru, kontroli nad realizacją robót, raportowania oraz rozliczenia projektu. Inżynier kontraktu wykona też wszystkie procedury wynikające z dofinansowania inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.

Przypominamy, co jest do zrobienia na Chrobrego i Mieszka: 
– przebudowa drogi na na odcinku od Pocztowej do Borowskiego oraz od Borowskiego do Roosevelta w tym przebudowa deptaka miejskiego na odcinku Chrobrego od skrzyżowania z Jagiełły do Borowskiego,
– przebudowa torowiska wraz z odwodnieniem oraz przebudowa istniejących zjazdów, chodników i sieci uzbrojenia podziemnego,
– przebudowa skrzyżowań z istniejącą siecią drogową w zakresie koniecznych korekt geometrii oraz robót nawierzchniowych,
– budowa i przebudowa przystanków tramwajowych wraz z projektem zasilania Systemu Informacji Pasażerskiej,
– przebudowa ścieżek rowerowych, przejść dla pieszych, dojść do przystanków komunikacji zbiorowej oraz dostosowanie przejść dla osób niepełnosprawnych, w tym niedowidzących,
– wdrożenie Czasowej Organizacji Ruchu wg opracowania branżowego,
– wdrożenie Docelowej Organizacji Ruchu wg opracowania branżowego,
– przebudowa trakcji tramwajowej, odwodnienia torów, oświetlenia ulicznego, usunięcie kolizji telekomunikacyjnych, elektroenergetycznych, gazowych, wodociągowych, wykonanie przebudowy/modernizacji obiektu mostowego oraz przebudowę sygnalizacji świetlnych wg opracowania branżowego,
– zabezpieczenie sieci ciepłowniczej,
– przebudowa i zabezpieczenie sieci wodociągowych oraz remont kanalizacji sanitarnej wraz z budową i przebudową studni kanalizacyjnych.

Urzędnicy są jeszcze w trakcie oceny i weryfikowania ofert wykonawców przebudowy. Miasto zarezerwowało na inwestycję 60 mln zł. Najbliżej tak określonego budżetu jest propozycja Grupy ZUE z Krakowa – zaoferowała wykonie prac za 69 mln zł. Z kolei spółka Aldesa z Warszawy za 73 mln zł, a Budimex za 83 mln zł.  

Planowany finał prac po 18. miesiącach od zawarcia umowy.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x