Co teraz na Kostrzyńskiej?
INWESTYCJE
red.
2019-12-17 12:45
40420
Aura sprzyja drogowcom, także na Kostrzyńskiej. Najwięcej dzieje się na odcinku od Dobrej do węzła z S-3. Z kolei w drugą stronę jeżdżą tramwaje, na razie bez pasażerów, bo to jazdy testowe.
Największe natężenie prac drogowych na odcinku od skrzyżowania Kostrzyńskiej z Dobrą do węzła S3. Ruch odbywa się tam wahadłowo – to oznacza spore utrudnienia w ruchu i przestoje. Realizowane są prace podziemne, naziemne, a także brukarskie. W niektórych miejscach pojawiły się pierwsze wylewki asfaltu. Bliżej kościoła na Wieprzycach budowlańcy natknęli się na cmentarz z XVI-XIX wieku. Większość pochówków już ekshumowano. Całkowity remont tego odcinka potrwa jeszcze do maja 2020 r.
Odcinek od skrzyżowania Kostrzyńskiej z Dobrą do placu Słonecznego jest praktycznie zrealizowany. Ruch samochodowy dwukierunkowy jest udostępniony na całości tego odcinka. Część odcinka od Minerów do placu Słonecznego nadal jest bez warstwy ścieralnej, dlatego trzeba uważać na wystające studzienki kanalizacyjne i uskoki. Na całości odcinka trwają prace wykończeniowe brukarskie. Realizowane są także korekty zjazdów do nieruchomości. Realizowany jest ciągle przejazd przez tory kolejowe na Zatorze. Ten potrwać może nawet dłużej niż do połowy roku 2020, o co wnioskuje wykonawca.
Nieustannie na całej długości torowiska odbywają są jazdy testowo-szkoleniowe tramwajów PESA Twist – trzeba uważać na przejazdy wzdłuż całej inwestycji. Kostrzyńska – nawet fragment z przejezdnością dwukierunkową jest ciągle placem budowy, dlatego należy zachowywać szczególną ostrożność.
Komentarze: