Oto podpisy pod Kostrzyńską!
INWESTYCJE
ao
2018-04-20 15:27
56950
To bez wątpienia najgorsza ulica w mieście – od dawna jeżdżą tam tylko ci, którzy muszą. Za 17 miesięcy będzie tam zupełnie inaczej... Gwarancję daje solidna, sprawdzona firma. Od dziś obowiązuje umowa miasto – Budimex.
Kostrzyńska. Prezydent Jacek Wójcicki przypomniał, że o tej inwestycji mówi się od dziesięcioleci – wspomniał, że już gdy jako dziecko z rodzicami jeździł do dziadków, tato mówił, że ulica zaraz będzie remontowana. – Minęło ponad trzydzieści lat i jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia: umowa z wykonawcą – firmą Budimex, zaczyna obowiązywać – powiedział uroczyście dziś przed południem.
Budimex to firma sprawdzona, z ogromnym doświadczeniem. Dlatego prezydent ma przekonanie, że prace zostaną wykonane sprawnie, terminowo i na najwyższym poziomie.
Grzegorz Domaradzki, dyrektor projektu z ramienia Budimexu poinformował, że również jest mieszkańcem Gorzowa i też z niecierpliwością czekał na tę inwestycję. Z radością złożył podpis pod umową na realizację Kostrzyńskiej. – Dziś zaczynamy, 17 miesięcy ciężkiej pracy, w ciągu dwóch tygodniu przejmiemy plac budowy, za około miesiąc nie da się już jeździć ulicą tak jak teraz – zaznaczył. Przewiduje sporo utrudnień dla uczestników ruchu i okolicznych mieszkańców, same prace też nie mają być łatwe.
Przypomnijmy, inwestycja obejmuje jezdnię na Kostrzyńskiej na odcinku od końca alei 11 Listopada aż do węzła z trasą S3. Wymienione zostanie torowisko z trakcją – po przebudowie od cerkwi do pętli będzie jeden tor z jedną mijanką. Od podstaw zostanie wybudowany nowy wiadukt nad torami kolejowymi do mariny i firm. Powstaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Pierwsze działania budowlańców będą dotyczyć torowiska, bo w tym przypadku termin zakończenia prac jest krótszy (7 miesięcy) oraz przygotowania tymczasowego ronda na styku ulic Dobrej i Myśliborskiej – ma być istotnym elementem nowej organizacji ruchu, usprawni komunikację.
Budimex wybuduje Kostrzyńską za około 64 mln zł, to kwota większa od planowanej o 6 mln zł. I nawierzchnie, i torowisko są finansowane z udziałem środków unijnych – droga z ZIT, torowisko z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Poziom dofinansowania na drogę: prawie 28, mln zł, z kolei na torowisko około 22 mln zł.
Wiceprezydent Agnieszka Surmacz zapowiedziała, że użytkownicy Kostrzyńskiej – mieszkańcy i prowadzący działalność gospodarczą – będą dokładnie poinformowani o harmonogramie prac. Pierwsze spotkanie z precyzyjnymi danymi na pewno jeszcze przed startem realizacji inwestycji. Będzie o etapowaniu, zamknięciach, możliwościach dojazdu do poszczególnych posesji i firm oraz pozostałych przewidywanych trudnościach.
Obecnie dogrywany jest harmonogram prac oraz terminy dla poszczególnych zmian organizacji ruchu. Właśnie po tym etapie planowany jest cykl spotkań z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Pierwsze zamknięcia ruchu przewidywane są pod koniec maja. Należy się spodziewać m.in. ruchu wahadłowego. Szczegóły niebawem.
Komentarze: