Walczaka. Trasa rowerowa w etapach
INWESTYCJE
info. pras.
2018-03-08 09:51
66700
Za realizację inwestycji na Walczaka odpowiada Infrakom z Kościana – w trzech etapach wybuduje ścieżkę rowerową i chodnik na długości 1874 metrów oraz przebuduje istniejącą drogę rowerową i chodnik na długości 540 metrów. Wszystko ma być gotowe do końca września.
W poniedziałek (12 marca) początek prac przy budowie drogi rowerowej na Walczaka – powstanie trasa od skrzyżowania z Piłsudskiego do ronda Gdańskiego.
Etap 1. Odcinek od drogi wewnętrznej prowadzącej do budynku wielorodzinnego nr 13 przy Walczaka (okolice dawnego sklepu „Piotr i Paweł”) do wyjazdu ze stacji paliw NEO przy rondzie Ofiar Katynia. Na tym odcinku będzie budowana nowa droga rowerowa.
Etap 2. Odcinek od stacji NEO do stacji paliw SHELL – punktowa przebudowa istniejącej drogi rowerowej (obniżenia krawężników na zjazdach, odcinkowe przełożenie istniejącej nawierzchni).
Etap 3. Odcinek od Stacji SHELL do ronda Gdańskiego – budowa nowej drogi rowerowej.
W celu zminimalizowania utrudnień w ruchu pieszych i pojazdów powyższe etapy będą podzielone na kilka podetapów o długości od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów. W pierwszej kolejności wykonawca planuje jednoczesne rozpoczęcie etapów 1 i 3. Pierwszy podetap w etapie 1 obejmie chodnik na wysokości dawnego sklepu „Piotr i Paweł” oraz połowę wlotu w ulicę Widok. Chodnik zostanie wyłączony z ruchu pieszych.
W tym samym czasie od strony ronda Gdańskiego w ramach pierwszego podetapu w etapie 3 prace będą prowadzone w chodniku do zjazdu prowadzącego do biura obsługi ENEA. Przejazd przez powyższy zjazd zostanie połowicznie zawężony. Na jezdni zostanie wygrodzone barierami drogowymi przejście dla pieszych omijające zamknięty chodnik.
Przewidywane utrudnienia w ramach całej inwestycji:
ograniczenia w ruchu pieszych
przesunięcia przystanków autobusowych
zamknięcie wyjazdu z ul. Stilonowej w ul. Walczaka (na późniejszym etapie) i poprowadzenie objazdu w ul. Nową
zawężenia zjazdów i dróg prowadzących do ul. Walczaka
okresowe, krótkotrwałe zawężenia jezdni na czas rozładunku i załadunku materiałów i sprzętu
zawężenia jezdni na czas poprowadzenia ciągu pieszego wzdłuż terenu prowadzonych robót
Zadanie jest współfinansowane przez UE ze środków EFRR w ramach RPO – Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 3. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.3. Ograniczenie niskiej emisji w miastach Poddziałanie 3.3.2 Ograniczenie niskiej emisji w miastach – ZIT Gorzów Wlkp.
Komentarze: