Królowie i Górczyn dla Progregu
INWESTYCJE
red.
2018-01-11 16:35
70260
Projektanci już kreślą dwie ważne dokumentacje dla sieci tramwajowej – na osiedle Górczyn oraz dla Chrobrego i Mieszka I. Pisaliśmy o tym tuż po przetargu, teraz już są podpisy pod umową. Zatem sprawę kompleksowo załatwi krakowskie biuro Progreg.
Są już podpisy pod umową – dziś złożyli je prezydent miasta Jacek Wójcicki oraz prezes biura Grzegorz Kudelski. Kwota za projekt nowej linii tramwajowej na Górczyn to 1 291 500 zł brutto, z kolei za dokumentację przebudowy Chrobrego – 1 709 832 zł brutto. Obie prace realizowane są w ramach zadania „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie”.
Budowa nowej linii na Górczyn ma na celu skomunikowanie osiedla z centrum miasta, za pomocą komunikacji tramwajowej. Torowisko prowadzone będzie w wydzielonych pasach zieleni. Prace projektowe obejmować będą m.in: budowę torowiska wraz z odwodnieniem na trasie od ronda Ofiar Katynia przez aleję Ruchu Młodzieży Niezależnej, Piłsudskiego, Górczyńską, Okulickiego do Szarych Szeregów, także budowę sieci trakcyjnej, przebudowę nawierzchni jezdni w rejonie budowy planowanego torowiska w zakresie niezbędnym do uzyskania prawidłowych parametrów technicznych, przebudowę istniejących zjazdów, przejazdów, chodników i sieci uzbrojenia podziemnego, przebudowę skrzyżowań z istniejącą siecią drogową w zakresie koniecznych korekt geometrii oraz robót nawierzchniowych, budowę przystanków tramwajowych wraz z projektem zasilania Systemu Informacji Pasażerskiej.
Z kolei przebudowa Chrobrego oraz Mieszka I na odcinku od Sikorskiego do Roosevelta obejmuje nie tylko przebudowę torowiska, ale również drogi oraz całą infrastrukturę towarzyszącą, w tym m.in. kompleksową przebudowę deptaka miejskiego, która zmieni znacząco jego obecny wizerunek. Przebudowa oprócz poprawy stanu technicznego torowiska oraz drogi ma również uporządkować przestrzeń oraz stworzyć ją bardziej funkcjonalną i przyjazną dla mieszkańców.
Prace projektowe obejmować będą m.in: przebudowę drogi na Chrobrego na odcinku od Sikorskiego do Borowskiego oraz Mieszka I na odcinku od Borowskiego do Roosevelta, w tym przebudowę deptaka miejskiego na odcinku Chrobrego od skrzyżowania z Jagiełły do Borowskiego przebudowę torowiska wraz z odwodnieniem. Ponadto przebudowę sieci trakcyjnej z uwzględnieniem braku możliwości montażu sieci do budynków, wykonanie projektu przebudowy/modernizacji obiektu mostowego, przebudowę istniejących zjazdów, przejazdów, chodników i sieci uzbrojenia podziemnego, wykonanie projektu budowy/przebudowy/remontu kanalizacji deszczowej, przebudowę skrzyżowań z istniejącą siecią drogową w zakresie koniecznych korekt geometrii oraz robót nawierzchniowych, budowę i/lub przebudowę przystanków tramwajowych wraz z projektem zasilania Systemu Informacji Pasażerskiej oraz monitoringu, przebudowę przejść dla pieszych i dojść do przystanków komunikacji zbiorowej oraz dostosowanie przejść dla osób niepełnosprawnych, w tym niedowidzących.
Komentarze: