Druga przymiarka do zrujnowanej ulicy
INWESTYCJE
oprac. red.
2017-11-28 09:45
60570

Przetarg numer dwa! Miasto czeka na oferty do 8 stycznia czyli jeszcze ponad miesiąc. Na przebudowę ponad trzykilometrowej drogi od placu Słonecznego do węzła S3 wykonawca będzie miał 17 miesięcy.
Budowniczy będą mieli do zrobienia nową konstrukcję ulicy z infrastrukturą. Przebudują skrzyżowanie Kostrzyńska-Dobra-Warzywna, zrealizują nowe torowisko tramwajowe i sieć trakcyjną na odcinku około dwóch kilometrów wraz z pętlą przy Warzywnej o parametrach technicznych dostosowanych do nowych tramwajów. Przygotują perony i przystanki tramwajowe. Ponadto zdemontują wiadukt drogowy nad torami kolejowymi oraz wybudują nowy. Powstaną też chodniki i ścieżki rowerowe.
Dla Kostrzyńskiej powstanie nowa kanalizacja deszczowa z wylotami do rzeki wraz z separatorami. W ramach przebudowy i rozbudowy układu drogowego zostanie zrealizowane oświetlenie wzdłuż drogi z doświetleniem przejść dla pieszych. Latarnie w technologii LED zasilane będą z istniejących obwodów oświetlenia drogowego.
Roboty przy budowie drogi, uzbrojenia podziemnego i wiaduktu mają zakończyć się 17 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą robót, a w zakresie budowy torowiska i sieci trakcyjnej – po roku od zawarcia umowy.
Obecnie Miejski Zakład Komunikacji na podstawie umowy in-house realizuje na zlecenie miasta prace przy torowisku w Al. 11 Listopada na odcinku od wiaduktu przy placu Słonecznym do skrzyżowania z ul. Jancarza (bez przejazdów). Na prace składają się następujące elementy:
odkrycie całego torowiska
wymiana 252 metrów szyn rowkowych (głównie na odcinku Jancarza-Żelazna)
wymiana 2 kompletów styków dylatacyjnych
wymiana 48 sztuk podkładów (głównie w okolicach przy dawnym Budomarkecie)
wymiana 4.000 sztuk podkładek żebrowych PT-180 (ponad 50 procent podkładek do wymiany)
całkowita wymiana osprzętu mocującego
zasypanie torowiska
Zadania realizowane przez MZK pozwolą w przyszłości zaoszczędzić czas i znacznie przyspieszyć prace.
Modernizacja Kostrzyńskiej jest dofinansowywana z dwóch źródeł:
– przebudowa drogi wraz z infrastruktura podziemną i nowym wiaduktem w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś 5 Transport, Działanie 5.1 Transport drogowy, Poddziałanie 5.1.2 Transport drogowy – ZIT Gorzów Wlkp.
– przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej w ramach: Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Komentarze: