przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Ostatni korek na gorzowskiej obwodnicy

INWESTYCJE

oprac. ao
2017-10-09 15:09
64832

(fot./źródło: www.lubuskie.uw.gov.pl)

Jeden z niebezpieczniejszych, zarazem denerwujących fragmentów lubuskiej ekspresówki – to tu kierowcy stali w korkach w drodze nad morze lub wracając z weekendu nad Bałtykiem. Udręka skończyła się dziś w południe. Było uroczyście…     

Druga nitka zachodniej obwodnicy – fragment drogi ekspresowej S3 – dziś oddana do ruchu. Na przeprawie przez Wartę było uroczyście – na miejscu wojewoda Władysław Dajczak oraz minister Elżbieta Rafalska, także prezydent miasta Jacek Wójcicki i przedstawiciele inwestora, GDDKiA w Zielonej Górze.     
 
Dodatkowa jezdni zachodniej obwodnicy Gorzowa to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S-3 (długość w województwie lubuskim: 172,8 km). Do użytkowania oddany został odcinek drogi o parametrach drogi ekspresowej o długości 11,66 km. – Konkurencyjność regionu to przede wszystkim dostępność transportowa, infrastruktura drogowa, a ta konkurencyjność to nic innego jak zdolność do osiągania sukcesów rywalizacji gospodarczej. Cieszę się, że ten element, który będzie sprzyjał rozwojowi gospodarki, dzisiaj zostaje otwarty. Ale przede wszystkim pamiętajmy, że jest on niezmiernie ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy mieszkańców jak i wszystkich tych, którzy będą z południa zmierzali nad Bałtyk – zaznaczył wojewoda Władysław Dajczak. S3 łączy południe z północną częścią kraju, ale przez rozpoczętą budową autostrady w Czechach, połączy Polskę z dalekim południem Europy.
 
To najbardziej wyczekiwane 11,66 km. Niech ta droga służy, niech będzie bezpieczną i poprawia tranzyt – dodała do słów wojewody minister rodziny, pracy i polityki społecznej, Elżbieta Rafalska.
 
W ramach budowy drugiej jezdni zachodniej obwodnicy przebudowano łącznice trzech węzłów drogowych „Gorzów – Północ”, „Gorzów – Zachód”, „Gorzów – Południe”, wybudowano most przez rzekę Wartę o długości 709 m, kładki dla pieszych, wiadukty, sieci oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, przepusty, ogrodzenie.
 
Wybudowany odcinek drogi ekspresowej zwiększy bezpieczeństwo i płynność ruchu tranzytowego, skróci czas przejazdu pomiędzy ośrodkami miejskimi, które ta droga łączy wzdłuż zachodniej granicy kraju oraz – co niezwykle ważne dla gorzowian – usprawni połączenie obwodnicy z lokalną siecią drogową.
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x