przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Po remoncie ma być wzorem dla biurowców

INWESTYCJE


2017-07-11 15:08
84450

(fot. Adam Oziewicz)

W styczniu 2019 roku biurowiec przy Jagiellończyka będzie jak nowy – wcześniej prace na elewacji wykona Budimex. Nie chodzi tylko o wygląd. Dzięki modernizacji obiekt będzie zużywać o 63 procent energii mniej. Kontrakt na prace przy ostatnim etapie wart niemal 35,2 mln zł.  

Przedpołudnie w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim – podpisanie umowy na termomodernizację budynku LUW w Gorzowie. To kolejny, zarazem finałowy, etap remontu biurowca. Roman Sondej, dyrektor generalny lubuskiego urzędu nie ma wątpliwości, że to ważne wydarzenie. – Kończymy projekt kompleksowej termomodernizacji obiektu – zaznaczył tuż przed złożeniem podpisu na dokumencie.  
 
Przebudowa jest współfinansowana ze środków UE w ramach programu infrastruktura i środowisko na lata 2014-2020. Umowa z NFOŚiGW na dofinansowanie projektu obowiązuje od 27 stycznia 2017 roku, ale to dziś w urzędzie miała swój finał procedura przetargowa – generalny wykonawca to przedsiębiorstwo Budimex, firma przedstawiła najkorzystniejszą ofertę.   
 
Najważniejsze punkty kontraktu: finał prac – 31 stycznia 2019 roku, oferta Budimexu opiewa na niemal 35,2 mln zł, z kolei kwota dofinansowania to nieco ponad 19,6 mln zł. Efektem termomodernizacji budynku będzie zmniejszenie rocznego zapotrzebowania na
energię (łącznie cieplną i elektryczną) o 63 procent. 
 
Inwestorowi zależy na sprawnej realizacji przebudowy, bo harmonogram prac nie zakłada przerw w pracy urzędu. W rezultacie obiekt znacząco poprawi swoje parametry termoizolacyjne – zmniejszy się zużycie energii cieplnej i elektrycznej, również poprawią się warunki techniczne urzędu. 
 
Na tym etapie prace budowniczych będą skoncentrowane na wymianie fasady biurowca od drugiego piętra po sam szczyt czyli piętnaste piętro z dociepleniem stropo-dachu. Ponadto będzie zamontowana wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła. Wykonawca zmieni również źródło ciepła w okresie letnim i przejściowym, zrealizuje modernizację systemu grzewczego oraz zainstaluje oświetlenie LED. 
 
Prace nie będą kolidować z realizacją bieżących zadań – żadnych utrudnień dla klientów urzędu – zapewnia dyrektor Sondej. Kancelaria jest w pomieszczeniach wykonanych w pierwszym etapie termomodernizacji – punkt podawczy będzie działał bez utrudnień. Z kolei praca poszczególnych wydziałów będzie wymagała rotacji – gdy kolejne piętra będą wyłączane z użytkowania. Jednak kontakt z klientem na tym w żadnym stopniu nie ucierpi.  
 
Projekt nie przewiduje rewolucyjnych zmian w wyglądzie biurowca – obecna kolorystyka zostanie zachowana. Będzie nawiązywać charakterem do już wykonanych prac na dwóch dolnych kondygnacjach. Remont będzie przebiegał od najwyższych pięter ku dołowi. Prace w pomieszczeniach będą tak planowane, aby zabezpieczyć odpowiednie warunki dla realizacji zadań poszczególnych urzędników. Na potrzeby remontu w LUW kompletnie opróżnione są trzy piętra.
 
Budimex to znana w całym kraju firma budowlana – realizuje projekty w obszarach budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, lotniczej oraz budownictwa hydrotechnicznego. Stanisław Świątek, dyrektor oddziału Budimex przyznał, że finał prac z terminem styczeń 2019 roku jest wymagający. Stąd już do końca tego tygodnia zaplanowano zadania organizacyjne, a potem od razu wejście na kondygnacje już opuszczone przez urząd. – Dla nas każdy dzień tej inwestycji jest niezwykle cenny, ze względu na krótki termin realizacji robót zawarty w umowie – zaznacza dyrektor Budimexu.
 
Władze budowlanej spółki podkreślają, że tam gdzie realizują inwestycję korzystają w jak największej mierze i w miarę możliwości z firm lokalnych. Stąd zachęcają do współpracy miejscowe przedsiębiorstwa. 
 
Pierwsze projekty modernizacji urzędu pochodzą z początku 21. wieku. Na potrzeby właśnie realizowanych prac i zabezpieczenia środków wykonano niezbędne zmiany, chociażby dla wymaganych parametrów energooszczędności. Po realizacji ostatniego etapu urząd przy Jagiellończyka ma się stać wzorem dla obiektów nowoczesnej administracji. Obecnie w części budynku są problemy z wietrzeniem oraz dogrzaniem pomieszczeń, także występują sytuacje zaciekania z powodu zużytych, nieszczelnych okien. 
 
Po dzisiejszym podpisaniu umowy wykonawca spotkał się z stroną inwestorską – urzędnikami LUW. Powstał scenariusz dla pierwszych kilkunastu dni prac. Budowniczy w pierwszej kolejności będą precyzować plany koncepcyjne – w rezultacie powstaną harmonogramy realizacyjne. Prace mają rozpocząć się już w lipcu. – Naszym celem jest być jak najmniej uciążliwym dla użytkowników biurowca, ale widoczni będziemy na pewno – powiedział tuż po złożeniu podpisu dyrektor Stanisław Świątek.
0.IMG_0135.JPG
1.IMG_0137.JPG
2.IMG_0143.JPG
3.IMG_0148.JPG
4.IMG_0150.JPG
5.IMG_0151.JPG
6.IMG_0152.JPG
7.IMG_0154.JPG
8.IMG_0156.JPG
9.mg.jpg
0
0123456789

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x