Estakada w ruinie [FOTO]
INWESTYCJE
oprac. ao
2017-07-05 13:08
113430
Same PKP PLK czyli inwestor oceniają, że prace przy estakadzie idą sprawnie. Niemal na każdym odcinku – nad niszami, na drugim peronie, na wiadukcie przy moście Staromiejskim – dwukilometrowy obiekt jest w fazie gruntownej przebudowy. Sprawdźcie na zdjęciach…
Remont ma sprawić, że pociągi estakadą przez Gorzów przejadą sprawniej i bezpieczniej. Chodzi również o poprawę systemu komunikacji w mieście i w regionie – pasażerowie zyskają lepszą podróż, kierowcy lepsze trasy przez miasto, mieszkańcy estetyczniejsze otoczenie. Prace zakończą za nieco ponad rok.
PKP informują, że realizacja projektu przekracza właśnie poziom 20 procent. Pierwszym istotnym efektem jest nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Zmienia się też stacja Gorzów Wielkopolski. Zmodernizowany zostanie peron nr 2. Zdemontowano już wiatę. Usuwane są wyeksploatowane elementy. Budowany jest szyb dla windy. Stacja przystosowywana zostanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki pochylniom, windzie oraz fakturowanej nawierzchni, na perony bez problemów dostaną się osoby niepełnosprawne, opiekunowie z dziećmi, osoby z rowerem. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni system monitoringu. Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża, i dalej w kierunku Piły lub Poznań oraz w kierunku Kostrzyna. Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji oraz zwiększy możliwości obsługi pociągów pasażerskich.
Wykonawca zdjął już tory na 1,7 km estakady. Skuł płytę estakady dworcowej i wykonał część prac przy murze oporowym od zachodniej strony. Kontynuowane są prace przy odbudowie konstrukcji. Remont objął 6 z 50 nisz. W harmonogramie prac jest modernizacja 5 wiaduktów, 2 przejazdów, przejścia podziemnego. Później będzie ułożenie nowych torów. Na peronach montaż urządzeń systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Odnowione będą wszystkie nisze i arkady estakady.
Na czas przebudowy odcinka pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim, została zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa. Skorelowana jest z rozkładami jazdy pociągów odjeżdżającymi ze stacji Gorzów Wlkp w kierunku Kostrzyna i z Gorzowa Wlkp. Wschodniego w kierunku Krzyża.
Wykonawca maksymalnie stara się ograniczyć zmiany w komunikacji. Jednak wyjątkowy zakres prac wymaga zapewnienia bezpieczeństwa obok terenu inwestycji. W związku remontem zamknięty został jeden pas ruchu Spichrzowej od mostu Staromiejskiego do ulicy Pionierów (z zachowaniem przejezdności na skrzyżowaniu ulic Pionierów – Spichrzowa). Ulica Spichrzowa na tym odcinku funkcjonować będzie jako droga jednokierunkowa. Zamknięta będzie również połowa ulicy Nadbrzeżnej (bulwar zachodni) oraz chodniki przylegające do estakady kolejowej na długości remontowanych nisz.
Już ruszyły prace przy modernizacji stalowego wiaduktu nad ulicą Chrobrego oraz przejazdu przy ulicy Wodnej.
Przypomnijmy, wartość projektu POIiŚ 5.2-12.1 „ Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim” wynosi ponad 115 mln zł. Około 81 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze: