Co z mostami i linią do Międzychodu? PLK odpowiada
Z MIASTA
ao
2025-03-04 23:59
35778

Ostatnie informacje na temat lubuskiego projektu Kolej Plus, a dokładnie budowy LK 363 Skwierzyna – Międzychód oraz modernizacji LK 367 Gorzów – Skwierzyna, mieliśmy we wrześniu ubiegłego roku, gdy Gorzów odwiedził Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury. Pora na aktualizację...
O aktualny etap prac dla wspomnianych linii, także mostów kolejowych w Gorzowie, zapytaliśmy w PKP PLK.
Jak się okazuje kolejowa spółka jest w trakcie wyboru wykonawcy, który opracuje projekt dla prac w ciągu linii kolejowych Międzychód – Skwierzyna – Gorzów. – Spodziewamy się, że podpiszemy umowę z wybraną firmą w drugim kwartale tego roku. Dokumentacja określi szczegółowy zakres inwestycji. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane przewidujemy w trzecim kwartale 2027 roku. Szacunkowe koszty przedsięwzięcia będziemy mogli wskazać na późniejszym etapie prac planistycznych. Inwestycję z programu Kolej Plus chcemy zakończyć w 2029 roku – przekazał portalowi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mamy też z PLK informację, że mosty w Gorzowie (na kanale Ulgi i na Warcie) zostaną przebudowane w ramach odrębnego zadania. W miejscu dotychczasowych przepraw wybudowane zostaną nowe konstrukcje.
Przypomnijmy, inwestycja nie tylko zapewni sprawniejsze przejazdy koleją, ale przyniesie także korzyści mieszkańcom, ponieważ w ramach prac wybudowana będzie kładka, która połączy centrum miasta z Zawarciem. – Aktualnie przygotowujemy niezbędną dokumentację. Wskazanie dokładnych kosztów budowy mostów będzie możliwe po podpisaniu umowy z wykonawcą. Rozpoczęcie prac budowlanych planujemy w maju przyszłego roku, a zakończenie inwestycji – w trzecim kwartale 2027 roku – dodaje R. Śledziński.
zobacz też
Komentarze: