przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Są zainteresowani budową obwodnicy Kostrzyna

Z MIASTA

red.
2025-02-08 13:54
4330

(mapka: GDDKiA)

Ponad 9-kilometrową obwodnicę Kostrzyna chce zrealizować aż dziesięć firm budowlanych – GDDKiA w Zielonej Górze poinformowała o ofertach złożonych do przetargu.    

GDDKiA ma już oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31. Zainteresowanie zadaniem jest duże – do inwestora wpłynęło dziesięć ofert. Mieszczą się w przedziale cenowym od 285,4 do 487,7 mln zł. Trwają analizy propozycji.
 
Najtańsza oferta, opiewająca na kwotę 285 381 291,96 zł, została złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Swoją pracę najwyżej wyceniła firma Polaqua z Piaseczna, która zaproponowała realizację zadania za 487 717 462,26 zł. – Wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalne, możliwe przedłużenie okresu gwarancji jakości w ramach kryteriów pozacenowych, tj. o 5 lat – informuje GDDKiA.  
 
Zakres zadania
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi o długości blisko 9,2 km. 
 
Planowana inwestycja przebiegać będzie od północno-zachodniej strony miasta i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. 
 
Następnie droga przebiegać będzie w kierunku zachodnim, omijając osiedle Drzewice, i łukiem kierować się będzie poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dalej przekroczy Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta trasa zostanie włączona, poprzez skrzyżowanie, do DK22 i DK31. 
 
Długość całej trasy wynosi blisko 9,2 km i zakłada budowę czterech skrzyżowań w formie ronda, dwóch wiaduktów nad liniami kolejowymi i trzech nad istniejącymi drogami, a także budowę mostu na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie 1 km.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x