MZK w rejonie Areny ma być gotowy na wszystko
Z MIASTA
ao
2024-09-05 13:49
9460
Nowy układ komunikacyjny i linie, nowe rozkłady oraz 15-metrowe autobusy, a w pogotowiu kolejne – tak MZK chce zapewnić wysoką jakość obsługi pasażerów podczas dużych wydarzeń w Arenie Gorzów.
Nowością dla, jeszcze nowej, Areny jest kompletny układ drogowy po remoncie – to kluczowa zmiana na lepsze w dziedzinie organizacji ruchu w rejonie hali. To pozwala na pełną realizację planów i założeń MZK w dziedzinie przewozów autobusowych.
Aktualnie w rejonie hali obowiązują cztery połączenia autobusowe – dwa z nich są szczególnie istotne. Chodzi o linię 109 i 111. 109 łączy os. Europejskie z Manhattanem przez Słowiańską – pasażerowie mogą skorzystać z przystanku przy Arenie. 111 łączy Zawarcie, centrum miasta, os. Staszica (z przystankiem przy Arenie na Fredry) oraz przez Żwirową Chwalęcice. Linie 123 i 105 nie są tak istotne, bo zaplanowano tylko kilka kursów dziennie.
Z Zawarcie, Manhattanu, centrum i Europejskiego raz na godzinę
Rozkład jazdy dla połączeń z Areną MZK przygotowało tak, aby 109 i 111 były do dyspozycji pasażerów co najmniej raz na godzinę, raz na 40 minut. Ale... w sytuacji gdy nastąpi kumulacja potrzeb komunikacyjnych – będzie wielu pasażerów, którzy chcą dotrzeć do Areny lub z jej okolic odjechać – to na liniach pojawi się znacznie więcej autobusów.
Właśnie tak, bo MZK na dziś nie jest w stanie precyzyjnie określić potrzeby i zainteresowanie kibiców przejazdami MZK na mecze w Arenie, stąd nie chce przygotowywać „sztywnego” rozkładu jazdy, za to na bieżąco reagować na potrzeby pasażerów.
– Gdy liczba pasażerów wzrośnie, będziemy natychmiast uruchamiać dodatkowe przewozy, kierować kolejne pojazdy – autobusy wielkopojemne, z reguły 15-metrowe – na liniach najistotniejszych: 109 i 111 – podkreśla Roman Maksymiak, prezes MZK.
Przewiduje też, że z dowiezieniem na wydarzenie do Areny nie powinno być problemów, większym wyzwaniem będzie odwiezienie mieszkańców po meczu czy koncercie do domów.
Największa niewiadoma...
Jednak największą niewiadomą dla MZK, będzie wydolność komunikacji gdy w niedługim czasie Arenę opuści kilka tysięcy osób. Prawdopodobnie nie wszyscy pasażerowie naraz wejdą do podstawionych autobusów.
– Mamy jeszcze okres letni, to najlepszy czas na testowanie rozwiązań. Gdy pojawią się problemy, błędy, niedoszacowania to jesteśmy je w stanie skorygować do jesieni, gdy złość i oczekiwania pasażerów będą znacznie większe – zauważa prezes MZK.
Miejski Zakład Komunikacji ma w zanadrzu kilka rozwiązań specjalnych, gdy zaplanowana obsługa pasażerów przy Arenie będzie niewydolna – będzie kierować w rejon hali w trybie tzw. agrafki autobusy innych linii.
Pierwszym ważnym testem dla MZK ma być zbliżający się turniej siatkarski o puchar prezydenta miasta Gorzowa – 6-7 września.
Komentarze: