Powiat i gmina szykują remont drogi z Gorzowa do Santoka
Z MIASTA
ao
2024-07-30 12:08
16490
Droga z Gorzowa do Santoka wzdłuż Warty przejdzie gruntowny remont – w planach inwestycji są dwa kontrakty. Drogowcy przebudują krótszy odcinek z Gorzowa do Czechowa oraz w ramach drugiej umowy dłuższy, z Czechowa do Santoka. Jutro samorządowcy podpiszą umowę w tej sprawie.
Remont dwóch wspomnianych odcinków, według szacunków, ma kosztować prawie 14 mln zł. Dłuższy – z Czechowa do Santoka – ma być gotowy do końca 2026 roku. Krótszy fragment – z Gorzowa do Czechowa – ma być przebudowany w ciągu jednego roku. Inwestycje będą realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, tzn. firma wyłoniona w przetargu będzie odpowiedzialna za projekt i wykonanie drogi.
Jutro rano w starostwie powiatowym w Gorzowie zostaną podpisane umowy w sprawie inwestycji pomiędzy Powiatem Gorzowskim, a Gminą Santok. Podpisy złożą m.in. Krzysztof Karwatowicz Starosta Powiatu Gorzowskiego i Józef Ludniewski Wójt Gminy Santok.
Ze starostwa mamy informację, że szacunkowy koszt przebudowy drogi Gorzów – Czechów (1365F) to 5.184.267,89 zł, z czego 2.519.032 zł to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wkład własny: powiat 70 proc., gmina Santok 30 proc.).
W ramach tego odcinka przewidziano m.in. przebudowę drogi na długości 996,86 m., przebudowę skrzyżowań, przebudowę oraz budowę istniejących zjazdów. Ponadto w zakresie prac jest wycinka kolidujących drzew i krzewów oraz usunięcie pozostałych karpin (podziemnych części drzew). Droga po remoncie będzie miała przebudowane oświetlenie i kanalizację deszczową.
Z kolei przebudowa i rozbudowa drogi Czechów – Santok (1365F), według szacunków, ma kosztować 8.781.031.75 zł, z czego 6.650.000,00 zł to dofinansowanie z Programu Polski Ład (wkład własny: gmina Santok 100 proc.).
W ramach tej części inwestycji przewidziano:
zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej,
rozbiórkę nawierzchni chodników, zjazdów i jezdni,
wycinkę kolidujących drzew i krzewów,
zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu oraz usunięcie kolizji z podziemnym i naziemnym uzbrojeniem,
niwelację terenu do projektowanych rzędnych,
poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni,
wykonanie nowych warstw bitumicznych na jezdni drogi powiatowej,
budowę nawierzchni drogi dla rowerów z dopuszczeniem ruchu pieszych.
Samorządowcy podkreślają, że oba projekty mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawę warunków dla pieszych oraz redukcję uciążliwości związanych z ruchem kołowym.
Komentarze: