przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Kanał na YouTube - jak zacząć?

Z MIASTA

artykuł sponsorowany
2024-07-23 22:12
177

Zawód YouTuber - brzmi dobrze, prawda? Możliwość zarobienia na tym co lubimy robić zawsze będzie czymś wyjątkowo intrygującym i pociągającym. W serwisie YouTube najtrudniejsze są początki, co zapewne każdy z nas słyszał niezliczoną ilośc razy. Zatem, od czego zacząć swoją przygodę na YouTube?

Początek wymaga pomysłu - kariera na YouTube

Zacznijmy od początku, krok po kroku. W serwisie YouTube kluczowy jest pomysł. Idea na tyle innowacyjna i nowatorska, która pozwoli nam zaprezentowanie światu nowych, niespotykanych wcześniej treści z pewnością ułatwi nam proces wybicia się w serwisie. Sprawa nie jest jednak tak prosta, jak się wydaje. Internet widział już praktycznie wszystko, a wymyślenie czegoś nowego zupełnie od podstaw jest nielada wyzwaniem. Jeśli nie własny i oryginalny pomysł, to co innego? Cóż, sposobów jest kilka. Jednym z nich jest odgrzewany kotlet. Możemy robić coś, co już wcześniej przynosiło sukces innym twócom. Jeżeli będziemy robić to wystarczająco dobrze, istnieje wysokie prawdopodobieństwo że powiedzie się także i nam. Ten plan jednakże wielu osobom nie pasuje z prostej przyczyny - jest to rozwiązanie mało ambitne i niewymagające od nas zbyt dużego wkładu i wysiłku. Kolejną metodą może być delikatna inspiracja. Anglojęzyczna część YouTube nadal jest lata świetlne przed jego polskim odpowiednikiem. Odpowiedni research w angielskiej partii serwisu może stać się dla nas inspiracją. Rewolucyjny pomysł anglojęzyczny przekuty na język polski może okazać się strzałem w dziesiątkę. Wiele takich przykładów na naszym rodzimym podwórku w końcu mamy, a spora część z nich jest aktualnie najpopularniejszymi twórcami w naszym kraju.

Pomysł mamy już za sobą. Kolejnym etapem jest wymyślenie odpowiedniej nazwy, a także zdjęcia profilowego. Pamiętajmy, że nazwa z reguły powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Czasami dobrze jest, jeśli nazwa odzwierciedla również content, czyli treści, jakie zamierzamy na naszym kanale umieszczać. Zdjęcie profilowe również powinno być proste i nieskomplikowane. Im mniej elementów się na nim znajdzie, tym lepiej dla nas. Oczywiście bez przesady, zdjęciem profilowym nie powinien być biały kwadrat na czarnym tle. 

Publikacja treści

Kolejny krok za nami. Co dalej? Teraz przechodzimy do tego, co najważniejsze - tworzenie treści. Skupmy się zarówno na jakości jak i na treści publikowanych przez nas materiałów. Faktem jest, że na początku powinniśmy się przede wszystkim uczyć. Nie należy jednak pozwalać na to, aby na nasz kanał trafiały treści standardem odbiegającym od tego, co chcemy na nim prezentować. Jeżeli nie jesteśmy pewni co chcemy przekazać, nie włączajmy nagrywania. Najpierw, przygotujmy krótki scenariusz, dzięki któremu sprawnie i płynnie powiemy to, co chcemy żeby zostało powiedziane. Długość filmu dopasujmy do norm panujących w branży, wokół której operujemy. Zbyt długie filmy sprawią, że fani mogą się nimi bardzo szybko znudzić. Z kolei filmy za krótkie mogą nie zaciekawić odbiorcy na tyle, aby chciał on pozostać z nami na dłużej, a przecież taki właśnie efekt chcemy osiągnąć. Na tym etapie najważniejsza jest cierpliwość i systematyczność. Jeżeli wszystkie kroki wymienione wyżej zostały spełnione - liczby w końcu przyjdą. Ciekawy i interesujący dla obiorców pomysł zawsze się obroni. Prędzej czy później, wyświetlenia i subskrypcje na naszym kanale będą rosły - oczywiście, jeżeli nie stracimy determinacji i motywacji do tworzenia nowych publikacji.

Zaangażowanie społeczności

Tworzenie treści to jedno, ale równie ważne jest budowanie i utrzymanie zaangażowanej społeczności. Interakcja z widzami poprzez komentarze, transmisje na żywo, oraz media społecznościowe może znacząco wpłynąć na lojalność i zaangażowanie fanów. Odpowiadanie na komentarze, zadawanie pytań w filmach, organizowanie konkursów i ankiet to tylko kilka sposobów na utrzymanie bliskiego kontaktu z widzami. Warto również korzystać z funkcji takich jak "Społeczność" na YouTube, która pozwala na publikowanie postów, zdjęć i ankiet bezpośrednio na kanale. Zaangażowanie społeczności nie tylko zwiększa lojalność widzów, ale także może pomóc w zrozumieniu ich potrzeb i oczekiwań, co z kolei pozwoli na tworzenie lepszych i bardziej dopasowanych treści.

Analiza i optymalizacja

Kiedy już zaczniemy regularnie publikować treści, nie możemy zapominać o analizie wyników. Narzędzia analityczne YouTube, takie jak YouTube Analytics, dostarczają cennych informacji na temat naszych widzów, ich zachowań, a także tego, które filmy cieszą się największą popularnością. Analizując te dane, możemy lepiej zrozumieć, co działa, a co wymaga poprawy. Kluczowe metryki, na które warto zwrócić uwagę, to liczba wyświetleń, czas oglądania, współczynnik kliknięć (CTR) miniatur, oraz zaangażowanie w postaci komentarzy i polubień. Na podstawie tych danych możemy optymalizować nasze filmy, na przykład poprzez poprawę miniatur, tytułów, opisów, czy też bardziej precyzyjne dostosowanie treści do preferencji widzów. Regularna analiza i optymalizacja są niezbędne, aby nasz kanał mógł się rozwijać i przyciągać coraz większą liczbę subskrybentów.

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x