Ostatni asfalt na Kosynierów. Ruch dzień po dniu
Z MIASTA
red.
2024-04-22 16:19
13850
Na majówkę Kosynierów Gdyńskich ma być gotowa - tak wynika z harmonogramu prac dla układania ostatniej warstwy asfaltu.
Od jutra, 23 kwietnia na Kosynierów Gdyńskich układanie ostatniej warstwy ścieralnej. To oznacza systematyczne wyłączenie z ruchu wybranych fragmentów drogi. W celu zminimalizowania utrudnień oraz chcąc zachować możliwość obsługi Śródmieścia przez MZK, prace zostały podzielony na pięć etapów.
Roboty będą realizowane na Kosynierów Gdyńskich, od skrzyżowania ze Słowiańską i Roosevelta do ronda Kosynierów Gdyńskich. Prace prowadzone będą etapami przy zamknięciu całej szerokości ulicy. Dla kierowców zostaną wyznaczone objazdy.
Harmonogram (etapów):
etap 1 - 23 kwietnia - odcinek od skrzyżowania z Roosevelta/Żwirową/Słowiańską do skrzyżowania Mickiewicza;
etap 2 - 24 kwietnia - odcinek od skrzyżowania z Jagiellończyka do Borowskiego (z zamknięciem na czas prac skrzyżowania z Matejki);
etap 3 - 25 kwietnia - odcinek od skrzyżowania z Borowskiego do ronda Kosynierów Gdyńskich;
etap 4 - 27-28 kwietnia (weekend) rondo Kosynierów Gdyńskich;
etap 5 – od 29 kwietnia (poniedziałek) - dopuszczenie do ruchu ronda Kosynierów Gdyńskich i Kosynierów Gdyńskich (ruch dwukierunkowy od Jagiellończyka do ronda Kosynierów Gdyńskich);
Daty rozpoczęcia i czas prowadzenia prac, w danym etapie, są uzależnione od warunków atmosferycznych.
...
Założenia etapów
ETAP 1 (23 kwietnia)
na odcinku od skrzyżowania Roosevelta/Słowiańska do skrzyżowania z Mickiewicza ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;
stara jezdnia Słowiańskiej funkcjonować będzie jako ślepa i wprowadzony zostanie tam ruch dwukierunkowy z wjazdem od Słowiańskiej głównej;
otwarte zostanie skrzyżowanie z Mickiewicza i Mościckiego bez możliwości skrętu w Kosynierów Gdyńskich (przejazd tylko między Mickiewicza a Mościckiego);
na odcinku Kosynierów Gdyńskich od ronda Kosynierów Gdyńskich do skrzyżowania z Borowskiego obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy;
objazdy zamkniętego odcinka do Roosevelta i Żwirowej zrealizowane zostaną przez Mickiewicza i Mieszka I;
objazd do Matejki i Kosynierów Gdyńskich realizowany będzie przez Mieszka I – Borowskiego – Kosynierów Gdyńskich;
etap nie wymaga zmian w funkcjonowaniu MZK.
ETAP 2 (24 kwietnia)
na odcinku od Jagiellończyka do Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;
odcinek zrealizowany w etapie 1 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch jednokierunkowy, od skrzyżowania z Mickiewicza i Mościckiego w kierunku Żwirowej i Roosevelta;
zamknięte zostanie skrzyżowanie z Matejki, a Matejki wyłączona zostanie z ruchu na wysokości Sienkiewicza;
ulica Matejki będzie więc drogą ślepą, na odcinku od Skłodowskiej-Curie. Objazd realizowany będzie dla ruchu kołowego przez Wyczółkowskiego i Mościckiego, a dla autobusów MZK przez ulicę Fredry – Matejki – Marcinkowskiego – Konstytucji 3 Maja – Estkowskiego;
częściowo zamknięte zostanie skrzyżowanie z Borowskiego (regulacja ręczna ruchem);
częściowo zawężone zostanie skrzyżowanie z Jagiellończyka (regulacja ręczna ruchem), a z uwagi na brak możliwości skrętu w lewo z Jagiellończyka, otwarty pozostanie jedynie pas do skrętu w prawo;
otwarte pozostanie w pełnym zakresie skrzyżowanie z Mickiewicza i Mościckiego (nie będzie jedynie możliwości skrętu z dróg podporządkowanych w Kosynierów Gdyńskich, w kierunku Matejki);
na odcinku od Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;
na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich – do Borowskiego ruch jednokierunkowy z wyznaczonym objazdem dla samochodów osobowych do Roosevelta przez 30 Stycznia – Armii Polskiej – Borowskiego – Mieszka I za pomocą tablic F-9;
objazd do centrum i Estkowskiego od Mościckiego wytyczony zostanie przez Mickiewicza – Mieszka I – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gdyńskich.
ETAP 3 (25 kwietnia)
na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie, z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej, na całej szerokości drogi;
skrzyżowanie z Borowskiego będzie dostępne w zakresie ograniczonym: możliwość skrętu w prawo z Borowskiego i wjazdu w Borowskiego;
odcinek zrealizowany w etapie 2 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch dwukierunkowy, od skrzyżowania z Jagiellończyka do Matejki;
otwarte zostanie również skrzyżowanie z Matejki i na Matejki wrócą autobusy MZK;
zamknięte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku prac np. skrzyżowanie z 30 Stycznia oraz z Bohaterów Warszawy;
na Bohaterów Warszawy wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy z jednoczesnym zakazem zatrzymywania się po stronie prawej;
w przypadku 30 Stycznia wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy, bez ograniczeń w zakresie parkowania i funkcjonowania SPP, z racji tego, że droga będzie ślepa tylko przez jeden dzień;
odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie bez zmian w stosunku do stanu z etapu 2; czyli na odcinku od Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy;
objazd do Kosynierów Gdyńskich od Estkowskiego przez Łokietka - Wybickiego - Jagiełły - Dąbrowskiego – Borowskiego;
objazd do centrum i Estkowskiego z Matejki realizowany będzie ulicami: Kosynierów Gdyńskich – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gdyńskich;
objazd do Matejki i Mościckiego od Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gdyńskich;
ETAP 4 (27-28 kwietnia)
zamknięte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gdyńskich z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej na całym skrzyżowaniu;
na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do Borowskiego ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach;
skrzyżowanie Kosynierów Gdyńskich z wlotami bocznymi zostanie otwarte;
nastąpi reorganizacja ruchu na skrzyżowaniu Łokietka – Wybickiego – Armii Polskiej (możliwość skrętu z Armii Polskiej w lewo i zamknięcie wjazdu w Łokietka w kierunku ronda Kosynierów Gdyńskich);
odcinek zrealizowany w etapie 2 i 3 będzie udostępniony dla ruchu, ruch dwukierunkowy (bez oznakowania poziomego) odbywał się będzie na odcinku od Jagiellończyka do 30 Stycznia;
otwarte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku 3 etapu prac np. skrzyżowanie z 30 Stycznia oraz z Bohaterów Warszawy; na ulicach tych przywrócona zostanie pierwotna organizacja, czyli wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy z jednoczesnym usunięciem zakazów zatrzymywania się;
odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie zmian w stosunku do stanu z etapu 2 i 3; czyli na odcinku od Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;
objazd do Kosynierów Gdyńskich od Estkowskiego możliwy będzie dla aut osobowych przez Moniuszki i Bohaterów Warszawy, główny objazd natomiast realizowany będzie przez Sikorskiego – Chrobrego – Jagiełły – Dąbrowskiego;
objazd do centrum i Estkowskiego z Matejki realizowany będzie przez Kosynierów Gdyńskich – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gdyńskich oraz przez 30 Stycznia;
objazd do Matejki i Mościckiego od Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gdyńskich (jak w etapie 3).
Szczegółowe trasy linii komunikacji miejskiej w komunikacie MZK
ETAP 5 (od 29 kwietnia do wprowadzenia stałej organizacji ruchu)
Etap 5 jest to etap przejściowy przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, podstawowe założenia tego etapu to pozostawienie ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz ustawienie znaków ostrzegawczych np. o braku oznakowania poziomego;
zaplanowano ustawienie w osi jezdni tablic U-21a dwustronnych;
w etapie 5 otwarte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gdyńskich oraz cała przebudowywana ulica Kosynierów Gdyńskich oraz wszystkich skrzyżowania;
na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do Jagiellończyka ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach (bez oznakowania poziomego);
Linie komunikacji miejskiej kursujące Matejki powrócą na trasy sprzed remontu. Objazdy będą dotyczyć linii nr 104, 105 i 111, szczegóły w komunikacie MZK.
Komentarze: