przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Z Gorzowa do Poznania przez Międzychód w 2029 roku

Z MIASTA

red.
2023-10-06 13:20
12740

(fot. Michał Kapuściński/archiwum portalu)

PKP PLK podpisały z lubuskim urzędem marszałkowskim umowę na realizację remontu linii między Skwierzyną a Międzychodem, w ramach rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej +. Co to znaczy dla Gorzowa? 

Dzięki podpisanej umowie między PKP PLK a samorządem województwa możliwe będzie ogłoszenie przetargu na przygotowanie dokumentacji, a następnie realizację prac między Skwierzyną a Międzychodem (linia kolejowa 363). Szacunkowa wartość robót budowlanych, obejmujących m.in. ten ok. 30-kilometrowy odcinek, to ponad 300 mln zł.
 
Podpisana dziś umowa oznacza, że Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy z wszystkimi wnioskodawcami 35 projektów, którzy spełnili warunki naboru i zakwalifikowali się do dofinansowania w ramach rządowego programu Kolej + wypełnili i zawarli umowy z zarządcą infrastruktury. 
 
– Dzięki przebudowie linii między Skwierzyną a Międzychodem mieszkańcy wschodniej części województwa lubuskiego po latach znów zyskają dogodne przejazdy m.in. w stronę Gorzowa. Nowe połączenia to impuls sprzyjający rozwojowi regionu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
 
– Przywrócenie kolejowych połączeń miedzy Międzychodem a Skwierzyną to kolejna inwestycja PKP PLK, która zwiększy dostęp do kolei w województwie lubuskim. Wraz z rewitalizacją ciągu Międzychód – Szamotuły, także realizowaną w ramach programu Kolej +, utworzona zostanie alternatywna trasa, łącząca Gorzów z Poznaniem, zapewnione będą więc nie tylko dogodne połączenia regionalne, ale także międzywojewódzkie – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
 
Z Gorzowa do Międzychód w 65 minut
Pociągi znów pojadą niewykorzystywanym od 1995 roku w ruchu pasażerskim odcinkiem Skwierzyna – Międzychód. Przebudowany tor wraz z nowoczesnymi urządzeniami sterowania pozwoli na przejazdy pociągów z prędkością do 120 km/h. Przejazd między Międzychodem a Gorzowem szacowany jest na ok. 65 minut. Prace obejmą także budowę około 6-kilometrowej linii Gorzów Wieprzyce – Gorzów Strefa Ekonomiczna (w śladzie linii kolejowej nr 415).
 
Dogodne podróże zapewnią odpowiednio przygotowane perony między Międzychodem a Skwierzyną w: Wierzbnie, Rokitnie, Goraju, Przytocznej i Chełmsku. Prace obejmą także stacje i przystanki: Trzebiszewo, Brzozowiec Gorzowski, Deszczno i w Gorzowie (Karnin, Zieleniec, Zamoście i Wieprzyce). Dostęp do kolei zwiększy budowa przystanków – Gorzów Zakanale, Gorzów Zachód i Gorzów Strefa Ekonomiczna. Perony, przystosowane także do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się, zostaną wyposażone m.in. w wiaty, ławki i czytelne informacje. Na antypoślizgowej nawierzchni będą udogodnienia dla osób niewidomych – ścieżki naprowadzające.
 
Zakończenie wszystkich prac w ramach projektu „Remont linii kolejowej nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód” przewidywane jest w 2029 roku.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x