przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Jak ma wyglądać miejskie koronawsparcie dla firm?

Z MIASTA

info. um
2020-04-29 12:36
19890

(fot. archiwum portalu)

Gorzowska Dycha to też wsparcie przedsiębiorców w utrzymaniu miejsc pracy w okresie oddziaływania skutków epidemii koronawirusa COVID -19, a tym samym ograniczenie likwidacji miejsc pracy. Nabór wniosków w Powiatowym Urzędzie Pracy rusza dziś, 29 kwietnia.

Program finansowany będzie ze środków finansowych miasta Gorzowa, które przekazał prezydent Jacek Wójcicki w ramach zadania własnego powiatu tj. przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy. Bezpośrednim realizatorem programu będzie natomiast Powiatowy Urząd Pracy.
 
W ramach Programu utworzony został fundusz w wysokości 2 milionów złotych.
 
Wsparcie polegać będzie na przekazaniu bezzwrotnych środków finansowych na częściowe sfinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, składek ZUS oraz kosztów pośrednich zatrudnienia przedsiębiorcom, w przypadku których miasto Gorzów ma udział w ich podatku dochodowym.
 
Dla kogo pomoc?
Wsparcie dotyczy przedsiębiorców – podatników podatku dochodowego od osób prawnych, którzy posiadają na terenie miasta Gorzów zakłady, które wykazują w formularzach CIT-ST, i obejmuje dofinansowanie do wynagrodzeń, składek ZUS i kosztów pośrednich zatrudnienia pracowników zatrudnionych w tych zakładach.
 
Wsparciem objęci zostaną także przedsiębiorcy zatrudniający pracowników, w przypadku których miasto Gorzów ma udział w podatku dochodowym tych pracowników i kosztów pośrednich zatrudnienia tych pracowników.
 
Wsparcie dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i wspólników spółek osobowych, nie zatrudniających pracowników, w przypadku których miasto Gorzów ma udział w ich podatku dochodowym zgodnie z art. 3 ust. 2 u.d.j.s.t., albo których wpłaty podatku dochodowego stanowią dochód własny miasta Gorzów.
 
Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 1.000,00 zł na pracownika miesięcznie (dotyczy również osób samozatrudnionych oraz wspólników spółek osobowych) w przeliczeniu na pełen etat, nie więcej niż 10.000,00 zł na przedsiębiorcę miesięcznie; suma dofinansowań z tego funduszu i innych źródeł w przeliczeniu na pełen etat nie może przekroczyć przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w lutym 2020 r. (zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 marca 2020 r. wyniosło ono 5.330,47 zł.)
 
Okres dofinansowania to wybrane 2 miesiące w okresie kwiecień-czerwiec 2020 r.
 
Wypłata środków finansowych w formie dofinansowania będzie dokonywana raz w miesiącu.
 
O przyznaniu dofinansowania decyduje kolejność złożonych wniosków do wyczerpania środków finansowych w utworzonym funduszu. W przypadku ubiegania się o dofinansowanie nie będzie wymagane poręczenie ani gwarancja.
 
Zasady ubiegania się o dofinansowanie
1. Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien wypełnić komputerowo ( nie pisemnie) puste pola oraz przesłać niżej wymienione dokumenty i załączniki w wersji elektronicznej przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego przez platformę epuap.gov.pl  lub praca.gov.pl lub w wersji papierowej.
 
Niezbędne dokumenty:
1) dla przedsiębiorcy ubiegającego się o dofinansowanie wynagrodzenia pracowników:
Umowa o dofinansowanie wynagrodzenia pracowników wraz Wnioskiem  oraz Formularzem o otrzymanej pomocy de minimis a także  dokumentami wykazanymi we Wniosku ( druki do pobrania poniżej).
 
2) dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną lub będący spółką osobową – niezatrudniający pracowników:
Umowa  o dofinansowanie przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną lub będącego spółką osobową –  niezatrudniający pracowników wraz wnioskiem oraz formularzem o otrzymanej pomocy de minimis a także dokumentami wykazanymi we wniosku.
 
UWAGA!
Dokumenty przesyłane w wersji elektronicznej powinny być wysłane  w jednym przesyle tj. jedna wysyłka = komplet dokumentów wraz z załącznikami.
3. Wszystkie niezbędne oświadczenia znajdują się we wniosku, który zawiera także wymagane załączniki.
4. Oświadczenia zawarte we wniosku przedsiębiorca składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
5. Wnioski zawierające wymagane oświadczenia i załączniki wraz z umowami, które zawierają niezbędne załączniki powinny zostać złożone nie wcześniej niż od dnia ogłoszenia naboru przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie. 
6. Pozytywne rozpatrzenie wniosku oznacza jednocześnie zawarcie umowy pomiędzy z przedsiębiorcą a Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie.
7. Warunkiem wypłacania transz dofinansowania w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną lub będącego spółką osobową – niezatrudniających pracowników jest złożenie  oświadczenia o prowadzeniu działalności w danym miesiącu, za który dofinansowanie jest wypłacane.
8. Warunkiem wypłacania transz dofinansowania części kosztów wynagrodzenia dla pracowników jest złożenie przez przedsiębiorcę oświadczenia o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową, za których  wypłacane jest dofinansowanie.
9. W przypadku nieprzyznania dofinansowania na podstawie dokumentacji innej niż elektroniczna, Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie zwraca przedsiębiorcy oryginały złożonych dokumentów.
 
więcej (załączniki, niezbędne formularze):
http://www.gorzow.pl/PL/3591/8553/Udzielenie_dofinansowania_dla_przedsiebiorcow_lub_czesci_kosztow_wynagrodzenia_zatrudnionych_pracownikow/k/

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x