Jak teraz działa urząd miasta?
Z MIASTA
red.
2020-04-16 13:38
26060
Epidemia. W gorzowskim urzędzie miasta większość spraw załatwianych jest za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej albo przez telefon.
Blisko 300 wniosków dziennie trafia do urn podawczych w magistracie. To wnioski w formie papierowej, dotyczące spraw, których nie można załatwić drogą elektroniczną. Ponadto do wydziału komunikacji dotarło już ponad 20 spraw z paczkomatu.
Podatki i rejestracja aut – w czołówce pilnych spraw
Większość spraw urzędowych załatwianych jest za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej lub przez telefon. Są jednak tematy, które wymagają wniosków papierowych. I te również urzędnicy starają się obsługiwać na bieżąco. Stąd w budynku głównym przy Sikorskiego oraz w siedzibie przy Myśliborskiej zostały ustawione przed wejściem urny podawcze. Tam mieszkańcy mogą zostawiać swoje wnioski w formie papierowej.
Do tej przy Sikorskiego dziennie trafia blisko 100 wniosków. Najwięcej z nich dotyczy spraw z zakresu wydziału podatków i opłat, edukacji i gospodarki nieruchomościami. Natomiast przy Myśliborskiej wnioski w większości dotyczą zadań z zakresu wydziału komunikacji.
Dowód osobisty – tylko z profilem zaufanym
Niestety, nie wszystkie wnioski umieszczone w urnie mogą być załatwione z powodzeniem. Przy realizacji części z nich wymagana jest obecność osobista mieszkańca. Z realizacją tych wniosków, mieszkańcy będą zmuszeni poczekać do czasu zniesienia ograniczeń, dotyczących obsługi klienta. To głównie wnioski o wydanie dowodów osobistych. Obecnie można je zrealizować wyłącznie poprzez E-Puap. Wnioski złożone w wersji papierowej będzie trzeba złożyć ponownie – osobiście.
Zatem do urny nie należy wrzucać wniosków o wydanie dowodu osobistego, zgłoszeń utraty dowodu, wniosków o zameldowanie lub wymeldowanie. Te sprawy obecnie można załatwić wyłącznie za pośrednicze profilu zaufanego lub odłożyć je w czasie.
Paczkomat – przyjazny mieszkańcom
Kilkanaście dni temu w Gorzowie prace rozpoczął pierwszy w Polsce „urzędowy” paczkomat. Za jego pośrednictwem, bez konieczności kontaktu z urzędnikiem można załatwić sprawy z zakresu pracy wydziału komunikacji. Od początku działania paczkomatu wydział obsłużył już zdalnie ponad 20 spraw dotyczących m.in. rejestracji pojazdów z zagranicy, przerejestrowania pojazdu oraz odbioru dowodów rejestracyjnych.
– Aktualnie klienci mogą składać wnioski o rejestrację pojazdów, wymianę dowodów rejestracyjnych, wtórników dokumentów, uzyskiwania wpisów/wykreślenia adnotacji urzędowych jak i odbioru gotowych rejestracji oraz nowo wytworzonych dowodów rejestracyjnych/kart pojazdu za pomocą paczkomatu InPost – powiedział Bartosz Kmita, dyrektor wydziału komunikacji. Zachęcił także wszystkich zainteresowanych, by próbowali zmierzyć się z opcją wykorzystania paczkomatu, bo sprawa jest niezwykle prosta.
Dzięki nowemu rozwiązaniu dokumenty do urzędu miasta można nadać w dowolnym paczkomacie na terenie Gorzowa. Lista dostępnych paczkomatów znajduje się na stronie urzad24.inpost.pl/gorzow. Dokumenty przesłane od urzędu miasta można odebrać z jednego z dwóch paczkomatów, znajdujących się przy urzędzie miasta przy Sikorskiego oraz przy Myśliborskiej. W powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczkomatu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.
Jak załatwić najpilniejsze sprawy w UM? Szczegóły tutaj
Komentarze: