Jak poruszać się po mieście bez barier?
Z MIASTA
info. um
2020-03-04 19:48
16221
Kolejne z cyklu spotkań – prowadzone są pod kierunkiem miejskiego architekta Dariusza Górnego. Chodzi o poznawanie problemów niepełnosprawnych gorzowian. Cel: usuwanie barier architektonicznych, ułatwianie poruszania się po mieście, także usprawnienia komunikacyjne.
Środa, siedziba Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego – rozmowa o działaniach zakładu, ułatwiających niepełnosprawnym komunikację po mieście. Uczestnicy, przywiezieni z centrum miasta autobusami przystosowanymi do obsługi osób z niepełnosprawnościami, zapoznali się z planami dotyczącymi nowego węzła przesiadkowego oraz poznali możliwości techniczne nowego gorzowskiego tramwaju.
To już drugie spotkanie w MZK. Podczas poprzedniego (w październiku ub.r.) niepełnosprawni (w tym tzw. wózkowicze, osoby niewidzące lub/i niesłyszące) przedstawili swoje oczekiwania wobec taboru oraz pracy kierowców i motorniczych.
Architekt miejski od kilku lat prowadzi spotkania z przedstawicielami środowiska osób niepełnosprawnych. W sprawie barier architektonicznych w obiektach użyteczności publicznej spotkali się w budynku urzędu miasta (przy ulicy Myśliborskiej), w budynku AWF (z udziałem architektów i studentów) i w siedzibie MOS przy Pomorskiej.
Odbyły się spacery – wizje lokalne na trasie: Estkowskiego, Kosynierów Gdyńskich, Sikorskiego, park Róż, Strzelecka oraz Kosynierów Gdyńskich, Borowskiego, Armii Polskiej, 30-go Stycznia, Chrobrego, Mieszka I, Jagiellończyka, a także spotkania z miejskim inżynierem ruchu, przedstawicielem wydziału dróg UM oraz ówczesnym dyrektorem wydziału kultury i sportu.
Efektem spotkań architekta miejskiego z niepełnosprawnymi jest stale aktualizowana baza barier architektonicznych w naszym mieście. Te są sukcesywnie usuwane: obniżono krawężniki na przejściach dla pieszych (m.in. przy skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego i Sosabowskiego, na przejściu sugerowanym przez Łokietka w rejonie straży pożarnej), wybudowano zatoki postojowe (Słowackiego, Spokojna), wymieniono lub wyremontowano nawierzchnie chodnika, a nawet przebudowano przejście dla pieszych (przy Walczaka, w rejonie GLS).
Komentarze: