Magistrat: Przedłuż sobie tę kartę
Z MIASTA
red.
2019-07-19 10:41
23751
Gorzowska Karta Mieszkańca ma rok, jednak aby z niej korzystać – chodzi o ulgi i zniżki – trzeba ją zaktualizować. Magistrat od sierpnia przyjmuje wnioski o przedłużenie ważności.
Kto ma, ten wie: termin ważności karty jest nadrukowany na rewersie – miesiąc jest oznaczony liczbą rzymską. Karta jest ważna do końca miesiąca oznaczonego na rewersie. W celu przedłużenia należy udać się do urzędu miasta w miesiącu, w którym jej termin dobiega końca.
Wraz z wnioskiem o przedłużenie ważności GKM należy przedłożyć do wglądu PIT za 2018 rok, rozliczony w gorzowskim urzędzie skarbowym, ze wskazaniem naszego miasta jako swojego miejsca zamieszkania.
PIT powinien posiadać potwierdzenie (pieczątka – tzw. prezentata) złożenia go w urzędzie skarbowym, a w przypadku rozliczania podatku przez internet, należy przedstawić UPO.
Kto jest uprawniony do otrzymania Karty?
Do jej otrzymania uprawnione są osoby, które
- rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Gorzowa, ze wskazaniem Gorzowa jako miejsca swego zamieszkania, bez względu na to, czy osiągają dochód,
- rozliczają w Gorzowie podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na terenie miasta,
- a także dzieci własne tych osób oraz pozostające pod ich opieką prawną, do ukończenia przez nie 18 roku życia, zaś kontynuujące naukę – do ukończenia 25 roku życia oraz dzieci przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Jak uzyskać Kartę?
Po wejściu do urzędu w biletomacie pobieramy numerek do stanowiska, gdzie obsługiwany jest program „Gorzowska Karta Mieszkańca”.
Wystarczy na miejscu wypełnić wniosek i złożyć go w urzędzie miasta przy Sikorskiego 3-4 (sala obsługi klienta). Druki wniosków można pobrać bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem strony internetowej www.gorzow.pl w zakładce sprawy społeczne/gorzowska karta mieszkańca.
Komentarze: