przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Od jutra kolej na estakadzie

Z MIASTA

info. pras.
2019-06-08 12:52
23090

(fot./źródło: pkp plk)

Przez dwa lata, w czasie remontu kursowała komunikacja zastępcza. Teraz ruchu pociągów ułatwi podróże dalekobieżne i regionalne. Ale to nie finał zadań, do września budowniczy będą kończyć prace na stacji. Nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i codzienne przejazdy składów. 

Od niedzieli, 9 czerwca podróżni z Gorzowa do Poznania przejadą przez kolejową estakadę obok Warty. Modernizowana w ramach Kolejowego Programu Kolejowego estakada zapewni wygodne podróże w mieście, regionie i na trasach dalekobieżnych. Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni umożliwia wygodny dostęp do kolei. Komfortowe warunki obsługi podróżnych zagwarantuje sama stacja Gorzów Wielkopolski.
 
Do dyspozycji pasażerów będzie peron nr 1. Przez lata nieczynny peron nr 2, zapewni obsługę pociągów w kierunku Krzyża i Poznania, Piły, Kostrzyna. Perony są wyższe, mają antypoślizgową nawierzchnię. Na obiektach zaplanowano wiaty i ławki, zamontowano także energooszczędne oświetlenie LED. Do dyspozycji osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano windy. Komunikację na stacji Gorzów Wielkopolski ułatwi przestronne przejście podziemne. Tunel prowadzący z budynku dworca na perony ma wzmocnione ściany i sufity. Ułożono w nim kafle nawiązują do historycznego charakteru obiektu.
 
Przywrócenie ruchu pociągów ułatwi podróże. Równocześnie wykonawca będzie kończył prace na stacji. Nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i przejazdy planowych składów codziennie. Roboty obejmują m.in. elementy zadaszenia na peronie nr 2. Będzie montaż systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca ułoży tor przy peronie od ul. Dworcowej.
 
Przypomnijmy, na historycznym obiekcie wymieniono m.in. 650 ton stalowych elementów i wylano 10 000 m3 betonu. Wzmocniono ściany i mury oporowe obiektu. Gruntownie wyremontowano pięć stalowych wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną, Garbary i w rejonie ul. Spichrzowej. Ze względu na charakter i położenie w ścisłym centrum miasta, renowacja estakady była niezwykle skomplikowanym zadaniem. Wymagała przeprowadzenia dodatkowych i czasochłonnych prac, których nie można było wcześniej przewidzieć.
 
Estakada powstała w latach 1905 – 1914. Została wpisana do rejestru zabytków. Ma ogromne znaczenie dla komunikacji kolejowej między Tczewem a Kostrzynem. Wartość prac to ponad 126 mln zł, z czego 86 mln zł to dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x