Czy pozycjonowanie stron jest opłacalne
Z MIASTA
materiał partnera
2019-04-19 13:19
1653
Aktualnie większość marek nie wyobraża sobie rozwoju kariery bez uwzględnienia promocji swoich produktów w Internecie. Jednak czy pozycjonowanie witryny jest naprawdę wymogiem dzisiejszych czasów? Czy bez obecności na pierwszej liście w rankingu wyszukiwania naszej firmy zdecyduje o zwiększeniu popularności, a tym samym przychodów? Te pytania zadaje sobie wiele osób, które nie są przekonane o cudownym działaniu specjalistów od pozycjonowania oraz optymalizacji wyszukiwarek.
Pozycjonowanie stron powstało między innymi z myślą o przedsiębiorstwach, które chcąc wygrać z konkurencją i dotrzeć do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów, decydują się na inwestycję w marketing internetowy. Małe firmy, niemające odpowiedniego budżetu często postanawiają założyć własną witrynę, jednak zwykle jest ona stawiana na bezpłatnych subdomenach. Oznacza to tyle, że adresem strony będzie nie tylko nazwa marki, którą zamierzamy promować, ale także nazwa firmy, u której założona została witryna np. buty.home.pl, buty.az.pl.
Nie skupiając się już za bardzo na kwestii czy firma powinna w ogóle zainwestować w uruchomienie portalu pod własną domeną, trzeba mieć świadomość, że wydawanie pieniędzy w pozycjonowanie takiej strony mija się z celem, gdyż zdecydowanie więcej zyskuje na tym firma, która widnieje w subdomenie. Dodatkowo nie będziemy mieć możliwości przeniesienia strony na inny serwer, a w związku z tym wszystkie pieniądze przekazywane na rozwój portalu zostaną wyrzucone w błoto.
Pozycjonowanie witryn internetowych polega głównie na słowach kluczowych, czyli frazach, po których wpisaniu w wyszukiwarkę ma pojawić się nasza strona. Te wyrazy powinny być powiązane z tym, co oferuje marka. Jednak, jak pokazują statystyki, nie opłaca się pozycjonować niektórych stron, ponieważ potencjalni klienci poszukują danych produktów na portalach, które są stworzone po to, aby znaleźć np. samochód czy najtańszy komputer. Dlatego zdarza się tak, że mimo dobrania adekwatnych do oferty słów kluczowych i wysokim rankingu na nasz portal nie zagląda zbyt wielu użytkowników.
Podsumowując, można stwierdzić, że pozycjonowanie www jest wartościowe, ale nie dla wszystkich. Firmy, które nie dysponują odpowiednimi środkami, nie powinny decydować się na tę opcję promowania swojej marki, gdyż będzie to syzyfową pracą, na której zamiast cokolwiek zyskać, tylko stracimy. Pozycjonowanie jest bardzo opłacalną opcją dla tych przedsiębiorstw, które będą skłonne zainwestować w rozwój marki, a po drugie podejmą współpracę z firmą, która w tych obszarach IT działa profesjonalnie i nie narazi inwestora na duże straty.