przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

ArduinoDay w ZSTiO przy Czereśniowej

Z MIASTA

oprac. red.
2018-05-29 09:17
44280

Programowanie mikrokontrolerów Arduin może wciągnąć? Uczniowie mówią, że kochają to robić. Bo nie aż takie trudne i daje ogromną satysfakcję.

25 maja, Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących – druga edycja międzynarodowego Arduino Day. To sposób na popularyzowanie programowania i wykorzystania mikrokontrolerów w edukacji i życiu codziennym. Cykl ćwiczeń z praktycznym wykorzystaniem programowania mikrokontrolerów Arduino to wspólne działanie ZSTiO, wydziału technicznego Akademii im. Jakuba z Paradyża i Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego.
 
Dla Kacpra Świątka to pierwszy ArduinoDay, jest uczniem ZSTiO – od miesiąca pracuje nad wózkiem sterowanym przy pomocy Arduino. Docenia fakt, że do kierowania maszyną wystarczy zwykły pilot od telewizora. – Początki były trudne. Obecnie wchodzę na wyższy poziom – wyposażyłem wózek w czujnik odległości, dzięki temu zatrzymuje się i cofa przed przeszkodami. To zaczyna być coraz bardziej wciągające – zauważa. 
 
W ramach innowacji „Programowanie przyszłości” uczniowie poznali wiele zastosowań Arduino. – Pan Wroniak dał nam trudne zadanie – wskrzeszenia hexapoda. To urządzenie przypominające mechanicznego pająka. Razem z moim kolegą Kubą Centkiewiczem dostaliśmy do zaprogramowania urządzenie, które zostało wydrukowane i złożone w zeszłym roku, ale uczniowie nie mieli już tyle czasu i cierpliwości, aby je oprogramować. Z Kubą piszemy swoje pierwsze programy z funkcjami – relacjonuje postępy Eryk Woszczyński.
 
W piątek przygotowali funkcję hexaup i hexadown, które podnoszą i opuszczają nogi pająka. Podkreślają, że to żmudna praca, ale gdy się widzą działanie kodu na urządzeniu mają pełną satysfakcję.
 
Z efektów pracy młodych inżynierów cieszy się dr inż. Aleksandra Radomska-Zalas, prodziekan wydziału technicznego gorzowskiej Akademii. – To wspaniałe obserwować zaangażowanie i pasję uczniów. Gdy w szkołach rozwija się zainteresowanie naukami technicznymi i programowaniem, to w konsekwencji na nasz wydział trafiają młodzi, zdolni studenci, których my przygotowujemy do zawodu inżyniera – ocenia pani doktor.  
 
Uczący się w zawodzie technik informatyk mogli oprócz programowania poćwiczyć przygotowanie obiektów 3D i wydrukować elementy na drukarce 3D, mogli również zaprogramować zestawy Lego Mindstorm.
 
Zajęcia w czterech grupach tematycznych prowadzonych przez przedstawicieli organizatorów:
Programowanie mikrokontrolerów. Na tych zajęciach uczniowie poznawali podstawowe zastosowania mikrokontrolerów na praktycznych przykładach.
Druk 3 D. Uczniowie mogli zapoznać się z oprogramowaniem do tworzenia obiektów 3D i zobaczyć drukarkę 3D w działaniu.
Lego Mindstorm. Uczniowie mogli zapoznać się z podstawami programowania w środowisku Lego Mindstorm.
Projekt Arduino. W tej grupie uczniowie uczestniczyli w innowacji pedagogicznej "Programowanie przyszłości" , wykonywali projekty realizowane w ramach innowacji, były to m. in.: robot OTTO i OTTO+, programowanie robota Edison, programowanie wózków jezdnych i wózków wyposażonych w czujnik odległości, programowanie hexapoda, tworzenie brył obrotowych przy pomocy ręcznego druku 3D.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x