Oszustwa na ogromną skalę. Stracili też gorzowianie
Z MIASTA
red.
2016-07-23 12:34
64710
Sprawę oszustw rozpracowuje prokuratura okręgowa w Warszawie, ale to nie oznacza, że nie dotyczy gorzowian. Chodzi o nieuzasadnione wezwania do zapłaty – część klientów wpłaciła sumy wskazane w rachunkach. Problem może dotyczyć tysięcy osób w kraju.
W kwietniu i maju do gorzowian trafiały wezwania do zapłaty od spółki Polskie Centrum Telemedyczne. Miejski rzecznik konsumentów zgłosił zdarzenie do prokuratury oraz urzędu ochrony konkurencji i konsumentów. 13 czerwca prezes UOKiK wydał ostrzeżenie dla konsumentów przed nieuczciwymi działaniami firmy Polskie Centrum Telemedyczne.
Teraz prokuratura okręgowa w Warszawie bada sprawę działania spółki Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej – zdaniem śledczych mogła, wykorzystując podobieństwo nazwy do nieistniejącej Telekomunikacji Polskiej podstępnie naciągać klientów TP SA i innych operatorów, na podpisanie niekorzystnych umów.
Uwaga! W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty (wzór prezentujemy w galerii poniżej) nie należy reagować i niezwłocznie udać się do miejscowego rzecznika konsumentów. Przy tym należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon.
– Dotychczas do biura w Gorzowie wpłynęły zgłoszenia ponad 50 osób poszkodowanych przez firmę PGT S.A. – informuje Tomasz Gierczak, miejski rzecznik konsumentów i spraw mieszkańców. Przypuszcza, że skala zjawiska jest dużo większa, dlatego prosi o kontakt osoby, które dotychczas się do niego nie zgłosiły.
Mamy informację, że do prokuratury już zgłosiło się około 400 poszkodowanych z całego kraju. Wiele wskazuje, że proceder może dotyczyć tysięcy klientów.
Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych, głównie osób starszych, wcześniej korzystających z usług TP S.A. dzwonili pracownicy PGT oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej, umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że PGT to nowa nazwa TP S.A. Ponadto warunki oferowane telefonicznie nie były takie jak obiecywano nowym klientom. Ze skarg konsumentów wynika także, że podczas wizyty w domu „kurierzy” wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.
Miejski rzecznik konsumentów i spraw mieszkańców prosi o kontakt z biurem mieszkańców Gorzowa, którzy podpisali umowę z Polską Grupą Telekomunikacyjną S.A. (PGT S.A.), oferującą usługi pod nazwą Telefonia Polska Razem.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 7355 747, 95 7355 960.
Komentarze: