Toyota Auris. Każdy znajdzie coś dla siebie
Z MIASTA
oprac. ao
2015-11-12 10:19
56670
Zakup kompaktowego hatchbacka, który posłuży jako auto rodzinne, a kierowcy da frajdę z jazdy, to wyzwanie. W ofercie rynkowej wyróżnia się jednak Toyota Auris – od pięciu lat oferuje trzy typy napędów: hybrydowy i zaawansowane silniki w wersji benzynowej lub Diesla.
Co ważne, nowa wersja kusi odważną, dynamiczną linią i przestronnym wnętrzem.
Jeśli sięgniemy głęboko do historii kompaktowych hatchbacków, zauważymy, że zgodnie z intencją projektantów miały to być przede wszystkim auta przystępne cenowo i uniwersalne. Miały cieszyć dwudziestolatka, matkę dowożącą dzieci do szkoły i pozwalać na rodzinne wypady za miasto. Dziś producenci relatywnie wysoko cenią kompakty w gamie swoich modeli. W obliczu ograniczonej i drogiej oferty firm konkurencyjnych, wszechstronność napędów Aurisa stanowi jego wyjątkową przewagę na rynku. Zmodyfikowany w tym roku model Toyoty ma, oprócz nowych silników, jeszcze jedną kartę atutową w tym rozdaniu – nadwozia hatchabck i Touring Sports (kombi). Dzięki temu dużo prostsze stało się skonfigurowanie samochodu odpowiedniego do potrzeb, temperamentu i gustu właściciela, pod względem dynamiki, pojemności bagażnika czy pakietu systemów niezbędnych w codziennym użytkowaniu.
Mamy wybór i korzystamy z niego również w Polsce. Zwiększa się liczba użytkowników aut hybrydowych, co jest echem trendu światowego. Dziś Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie. Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży modelu na zachodzie wynosi obecnie ponad 50 procent. W ciągu pięciu lat sprzedano tam 200 tys. egzemplarzy hybrydowych Aurisów. Nie można się temu dziwić, skoro średnie zużycie paliwa dla tej wersji wynosi tylko 3,5 l/100 km. Jeśli więc głównym argumentem w wyborze samochodu są koszty utrzymania, Auris Hybrid, którego zespół napędowy rozwija całkiem pokaźną moc 136 KM, jest bezkonkurencyjnym kompaktem w tej kategorii.
Zwolennicy elastycznych silników wysokoprężnych znajdą w ofercie nową jednostkę 1.6 D-4D, a napęd 1.4 D-4D został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu jest dziś najbardziej oszczędnym dieslem na rynku w swoim przedziale mocy, osiągając średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,4 l/100 km. Do oferty napędów benzynowych dołączył całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który też ma się czym pochwalić – średnie zużycie dla tej jednostki wynosi zaledwie 4,7 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km.
Auris to nie tylko nowe technologie pod maską, zmieniła się również sylwetka i stylistyka wnętrza. Nadwozie sprawia wrażenie mocniej i szerzej osadzonego na drodze, jest bardziej muskularne, dzięki nowym zderzakom, co zwiększa poczucie zaufania do samochodu. Fizycznie i optycznie środek ciężkości pojazdu obniżył się. Samochód wygląda obecnie poważniej i elegancko. Wyraziste linie przodu i lamp zdecydowanie dodały sylwetce drapieżności i prestiżu. Jako jeden z pierwszych kompaktów, Auris został wyposażony w przednie reflektory wykorzystujące technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania.
Projektanci zadbali też, aby każdy wsiadający do wnętrza nowego Aurisa poczuł się wyróżniony – jakością materiałów, ergonomią, przestrzenią na nogi i na szerokość barków. Kierowca doceni nową organizację przyrządów i zegarów w kokpicie oraz uproszczenie konsoli centralnej. Pasażerowie będą zadowoleni z jakości otaczających ich materiałów i nowej, przyjemnej w dotyku tapicerki. Rodzina wykorzysta w pełni 360 litrów przestrzeni bagażowej hatchbacka oraz tylną kanapę składaną w proporcji 60/40.
Podobnie jak inne modele gamy Toyoty, Auris pojawił się w salonach wraz z ciekawymi propozycjami finansowania zakupu i z atrakcyjną ofertą dla biznesu. W najbardziej przystępnej cenowo wersji wyposażenia rata miesięczna w systemie Leasing SmartPlan Easy wynosi tylko 389 zł netto. Dla wielu polskich przedsiębiorców jest to dopuszczalny koszt miesięczny za możliwość korzystania z komfortowego i niezawodnego pojazdu.
Dodatkowym ułatwieniem w zakupie tego wszechstronnego auta jest bardzo korzystna oferta, dostępna już teraz w salonach Toyoty. W ramach wyprzedaży rocznika 2015 marka zaproponowała atrakcyjne rabaty do 13500 zł. Ceny modelu zaczynają się od 56900 zł. Klienci mają też niepowtarzalną szansę kupić nowego Aurisa po liftingu z oszczędnym napędem hybrydowym w najniższej jak dotąd cenie – tylko 74900 zł.
*artykuł sponsorowany
{GALERIA_IN}
Komentarze: