przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Na sejmiku Jędrzejczak i Surmacz wbijali szpilki

Z MIASTA


2015-04-13 16:13
69730

fot. Michał Kapuściński

W Gorzowie obradował sejmik województwa. Radni wysłuchali m.in. wystąpienia prezydenta Jacka Wójcickiego oraz planów inwestycji drogowych w lubuskim na lata 2014-2020. Swoje uwagi miał też były prezydent, obecnie radny SLD Tadeusz Jędrzejczak.

Jacek Wójcicki miał dziś przedstawić radnym swoją wizję rozwoju miasta w latach 2014-2018. W trwającym niewiele ponad pięć minut przemówieniu nawiązał do wiosennej pogody, która ma dać „energię do rozwoju”. - Ale prawdziwy rozwój województwa jest możliwy tylko poprzez równomierne traktowanie regionu – mówił prezydent. Jego plany przedstawione radnym to reaktywacja koncepcji budowy północnej obwodnicy Gorzowa, współpraca z miastami, które kiedyś należały do dawnego województwa gorzowskiego (Barlinek, Choszczno, Myślibórz, Międzychód) oraz włączenie gminy Lubiszyn do Miejskiego Obszaru Funckjonalnego.

W sprawie wystąpienia prezydenta głos zabrał wiceprzewodniczący sejmiku Marek Surmacz. - Zupełnie jałowe wystąpienie w stylu młodego działacza na egzekutywie partyjnej za czasów PRL. Prezydent rzucił parę ogólnych sloganów, po których nikt nie mógł być zachwycony. Wyglądało to jakby prezydent ciągle prowadził kampanię – zarzucił radny Prawa i Sprawiedliwości. - Jak widać część polityków nie skończyło jeszcze kampanii wyborczej. Obwodnicę zrobimy i skomunikujemy największe osiedla miasta oraz uzbroimy tereny popoligonowe. To kwestia kilku lat. Rozpoczynamy projektowanie, mamy rezerwę terenową więc nie będzie dużo wykupów nieruchomości. Pieniądze planujemy pozyskać w ramach programu „Infrastruktura i Środowisko” jako przebieg drogi krajowej nr 22 i powiązanie z węzłem S-3 – odpowiedział Jacek Wójcicki.

Na sesji wysłuchaliśmy jeszcze informacji o inwestycjach drogowych. Radny SLD Tadeusz Jędrzejczak pytał o zasadność budowy mostu w Milsku i jego cel. - Plany drogowe województwa od lat się nie zmieniają, żadne prośby i dyskusje niczego nie zmieniają. Koalicja PO-PSL ma od kilku lat tylko jeden cel – rozwój południa województwa. Moje interpelacje w sprawie bezsensowności budowy mostu w Milsku trafiają w próżnie. Ta inwestycja niczego nie rozwiązuje – powiedział były prezydent Gorzowa. Z tym stanowiskiem nie zgodził się radny PO Klaudiusz Balcerzak, który przekonywał, że most usprawni transport do zakładów mięsnych w Sławie. - Życzymy powodzenia, żeby mięso się nie zepsuło, kiełbasa była świeża i żeby dobrze się sprzedawała na Ukrainie, przewożona w TIR-ach w liczbie stu. Wystarczy spojrzeć gdzie ta droga prowadzi i komu służy. 110 milionów za most to suma niebotyczna na województwo a inwestycja nie ma żadnego uzasadnienia – odpowiedział z przekąsem Tadeusz Jędrzejczak.

O planach drogowych mówił Paweł Tonder, zastępca dyrektora ds. inwestycyjnych w Urzędzie Marszałkowskim. Dla północy regionu województwo planuje m.in. budowę obwodnicy Rzepina i drugi etap obwodnicy Drezdenka. Co z drogami bliżej Gorzowa? W sprawie trasy prowadzącej z Gorzowa do Barlinka interpelował radny PSL, Józef Kruczkowski. - Jeśli chodzi o ten rejon, realizujemy przebudowę ronda w Wawrowie wraz z połączeniem z granicami miasta. Jeżeli znajdą się środki na tzw. odnowy dywanikowe, oraz zweryfikujemy czy taki zakres wystarczy to będziemy również realizować także drogę w Kłodawie – powiedział Paweł Tonder.

Elżbieta Anna Polak podkreśla, że w Gorzowie odbywa się wiele wydarzeń związanych z działalnością samorządu województwa. - To różnego rodzaju konferencje i debaty choćby w PWSZ. Warto rozmawiać nad Wartą. Dzisiejsza sesja jest tego znakomitym przykładem. Widać, że po remoncie jest lepsza komunikacja, choć niektórzy starali się wykorzystać do indywidualnych popisów – stwierdziła marszałek województwa, stanowczo nie zgadzając się ze stanowiskiem Tadeusza Jędrzejczaka. - Każda inwestycja ma swoje uzasadnienie, nie tylko we wskaźnikach natężenia ruchu. Trudno takiego oczekiwać, gdzie nie ma mostu. Nikt sobie nie pozwoli na robienie inwestycji za ponad 100 milionów bez powodu. Most w Milsku ma łączyć nasze województwo, Sława i Wschowa to też prężnie rozwijające się ośrodki. Brakuje połączenia, przez Nową Sól trzeba nadrobić drogi. Tracimy zainteresowanie inwestorów i mieszkańców a powinniśmy region integrować, także przez tę inwestycję – uważa Elżbieta A. Polak.

0.IMG_1750.jpg
1.IMG_1755.jpg
2.IMG_1756.jpg
3.IMG_1757.jpg
4.IMG_1758.jpg
5.IMG_1759.jpg
6.IMG_1760.jpg
7.IMG_1763.jpg
8.IMG_1764.jpg
9.IMG_1765.jpg
10.IMG_1767.jpg
11.IMG_1770.jpg
12.IMG_1771.jpg
13.IMG_1776.jpg
14.IMG_1777.jpg
15.IMG_1778.jpg
16.IMG_1781.jpg
17.IMG_1782.jpg
18.IMG_1783.jpg
19.IMG_1789.jpg
20.IMG_1792.jpg
21.IMG_1793.jpg
22.IMG_1794.jpg
23.IMG_1795.jpg
24.IMG_1796.jpg
25.IMG_1797.jpg
26.IMG_1799.jpg
27.IMG_1800.jpg
28.IMG_1802.jpg
29.IMG_1803.jpg
30.IMG_1804.jpg
31.IMG_1806.jpg
32.IMG_1812.jpg
33.IMG_1813.jpg
0
0123456789101112131415161718192021222324252627282930313233

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x